ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس‌جمهور يمن: از قدرت کناره‌گیری می‌کنم

<p>علی عبدالله صالح، رئيس&zwnj;جمهور يمن برای چندمين بار اعلام کرد از قدرت کناره&zwnj;گيری می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>صالح در چند ماه گذشته بارها گفته است از قدرت کناره&zwnj;گیری می&zwnj;کند اما هر بار از اجرای آن خودداری کرده است.</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور يمن به شبکه فرانس ۲۴ گفت: &quot;من آماده هستم تا برای پايان دادن به بحران فعلی در يمن، طرح شورای همکاری خليج (فارس) را امضا و از قدرت کناره&zwnj;گيری کنم.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;اخبار منتشر شده درباره اصرار من به ادامه حکومت، دروغ است.&quot;</p> <blockquote> <p>علی عبدالله صالح ۳۴ سال است که در يمن حکومت می&zwnj;کند و با وجود توافق&zwnj;های صورت گرفته برای کناره&zwnj;گيری از قدرت همچنان به حکومت خود ادامه می&zwnj;دهد</p> </blockquote> <p>صالح شرط کناره&zwnj;گيری&zwnj;اش را از قدرت &quot;تعهد دادن همه گروه&zwnj;های سياسی به اجرای طرح شورای همکاری خليج فارس به ويژه انتقال قدرت بدون جنگ داخلی&quot; اعلام کرد.</p> <p>با اين حال خبرگزاری فرانسه به نقل از يک منبع ديپلماتيک اعلام کرد صالح می&zwnj;خواهد تا انتخابات رياست&zwnj;جمهوری آينده در قدرت بماند.</p> <p>ابوبکر باذيب يکی از رهبران مخالفان در يمن نيز به العربيه گفت: &quot;علی عبدالله صالح از امضای طرح شورای همکاری برای پايان دادن به بحران جاری خودداری می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>باذيب افزود: &quot;مخالفان هيچ نشانه&zwnj;ای از موافقت با امضای طرح شورای همکاری و اجرای مفاد آن از سوی رژيم علی عبدالله صالح دريافت نکرده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>علی عبدالله صالح با وجود موافقت اوليه با طرح کشورهای شورای همکاری خليج فارس تاکنون چندين بار از امضای اين طرح خودداری کرده است.</p> <p>طرح پيشنهادی شورای همکاری خليج فارس شامل تسليم اختيارات کامل رئيس&zwnj;جمهور به &quot;عبد ربه منصور الهادی&quot;، معاون صالح، تشکيل دولت موقت وحدت ملی توسط او و اصلاح قانون اساسی و اجرای انتخابات توسط اين دولت می&zwnj;شود.</p> <p>مخالفان صالح از فوريه ۲۰۱۱ (بهمن ۱۳۸۹) با برپايی تظاهرات خواهان برکناری صالح از قدرت هستند.</p> <p>علی عبدالله صالح ۳۴ سال است که در يمن حکومت می&zwnj;کند و با وجود توافق&zwnj;های صورت گرفته برای کناره&zwnj;گيری از قدرت همچنان به حکومت خود ادامه می&zwnj;دهد.</p> <p>صالح ابتدا اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۱۳، پايان دوران رياست جمهوری&zwnj;اش، در قدرت باقی خواهد ماند.</p> <p>با ادامه تظاهرات مخالفان، صالح گفت تا پايان سال جاری ميلادی در قدرت می&zwnj;ماند و سپس با ارائه توافق&zwnj;نامه&zwnj;های مختلف برای کناره&zwnj;گيری، وی از قدرت تاکنون سه بار از امضای آن&zwnj;ها سر باز زده است.</p> <p>&nbsp;</p>

علی عبدالله صالح، رئيس‌جمهور يمن برای چندمين بار اعلام کرد از قدرت کناره‌گيری می‌کند.

صالح در چند ماه گذشته بارها گفته است از قدرت کناره‌گیری می‌کند اما هر بار از اجرای آن خودداری کرده است.

رئيس‌جمهور يمن به شبکه فرانس ۲۴ گفت: "من آماده هستم تا برای پايان دادن به بحران فعلی در يمن، طرح شورای همکاری خليج (فارس) را امضا و از قدرت کناره‌گيری کنم."

وی افزود: "اخبار منتشر شده درباره اصرار من به ادامه حکومت، دروغ است."

علی عبدالله صالح ۳۴ سال است که در يمن حکومت می‌کند و با وجود توافق‌های صورت گرفته برای کناره‌گيری از قدرت همچنان به حکومت خود ادامه می‌دهد

صالح شرط کناره‌گيری‌اش را از قدرت "تعهد دادن همه گروه‌های سياسی به اجرای طرح شورای همکاری خليج فارس به ويژه انتقال قدرت بدون جنگ داخلی" اعلام کرد.

با اين حال خبرگزاری فرانسه به نقل از يک منبع ديپلماتيک اعلام کرد صالح می‌خواهد تا انتخابات رياست‌جمهوری آينده در قدرت بماند.

ابوبکر باذيب يکی از رهبران مخالفان در يمن نيز به العربيه گفت: "علی عبدالله صالح از امضای طرح شورای همکاری برای پايان دادن به بحران جاری خودداری می‌کند."

باذيب افزود: "مخالفان هيچ نشانه‌ای از موافقت با امضای طرح شورای همکاری و اجرای مفاد آن از سوی رژيم علی عبدالله صالح دريافت نکرده‌اند."

علی عبدالله صالح با وجود موافقت اوليه با طرح کشورهای شورای همکاری خليج فارس تاکنون چندين بار از امضای اين طرح خودداری کرده است.

طرح پيشنهادی شورای همکاری خليج فارس شامل تسليم اختيارات کامل رئيس‌جمهور به "عبد ربه منصور الهادی"، معاون صالح، تشکيل دولت موقت وحدت ملی توسط او و اصلاح قانون اساسی و اجرای انتخابات توسط اين دولت می‌شود.

مخالفان صالح از فوريه ۲۰۱۱ (بهمن ۱۳۸۹) با برپايی تظاهرات خواهان برکناری صالح از قدرت هستند.

علی عبدالله صالح ۳۴ سال است که در يمن حکومت می‌کند و با وجود توافق‌های صورت گرفته برای کناره‌گيری از قدرت همچنان به حکومت خود ادامه می‌دهد.

صالح ابتدا اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۱۳، پايان دوران رياست جمهوری‌اش، در قدرت باقی خواهد ماند.

با ادامه تظاهرات مخالفان، صالح گفت تا پايان سال جاری ميلادی در قدرت می‌ماند و سپس با ارائه توافق‌نامه‌های مختلف برای کناره‌گيری، وی از قدرت تاکنون سه بار از امضای آن‌ها سر باز زده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    ‫عبدالله بابا از وقایع اتفاق افتاده برای قذافی درس بگیر. ‫استعفا کن برو عربستان وقتی دولت جدید روی کار آمد و اوضاع آروم شد برکرد یمن به ‫عنوان سفیر عربستان در یمن و به غارتهای خودت ادامه بده و مصونیت سیاسی داشته ‫و کسی نفسش در نمی یاد. ‫تازه اونا که می یاند سر کار همه را به لجن میگشن و دو سه سال دیگر مردم التماس ‫خواهند کرد که دو باره برگرد ی سر کارت. ‫