ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ايران به احتمال صدور قطعنامه درباره "توطئه ترور" سفير عربستان

<p>ايران در واکنش به پيش&zwnj;نويس قطعنامه سازمان ملل که خواهان محکوميت ايران در خصوص &quot;توطئه ترور سفير عربستان&quot; است، اعلام کرد اين اقدام سازمان ملل &quot;بدعتی خطرناک&quot; است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>عربستان سعودی پيش&zwnj;نويس قطعنامه&zwnj;ای را برای محکوميت طرح &quot;توطئه ترور&quot;عادل الجبیر، سفير اين کشور در واشنگتن، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده است.</p> <p>آمريکا ۱۹ مهر ۱۳۹۰ اعلام کرد طرح ناموفق ترور سفير رياض در واشنگتن، ازسوی &quot;جناح&zwnj;های وابسته به حکومت ايران&quot; سازماندهی شده است اما ايران اين اتهام را &quot;نمايش سياسی و رسانه&zwnj;ای و بی&zwnj;اساس&quot; می&zwnj;داند.</p> <p>محمد خزاعی، نماينده ايران در سازمان ملل گفته است: &quot;رويه مجمع عمومی سازمان ملل در طول حيات خود اين&zwnj;گونه نبوده که اجازه دهد پيش&zwnj;نويس قطعنامه&zwnj;ای بر مبنای ادعاهای بی&zwnj;اساس ارايه شود و يا مورد توجه قرار گيرد.&quot;</p> <blockquote> <p>عربستان سعودی پيش&zwnj;نويس قطعنامه&zwnj;ای را برای محکوميت طرح توطئه ترور عادل الجبیر، سفير اين کشور در واشنگتن، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده است</p> </blockquote> <p>وی ارايه&zwnj;کنندگان این پيش&zwnj;نويس را به &quot;نادیده&zwnj;گرفتن&quot; تمامی هنجارها و رويه&zwnj;های سازمان ملل متحد متهم کرد و آن را &quot;تهدیدی برای امنیت بین&zwnj;المللی و منطقه&zwnj;ای&quot; توصیف کرد.</p> <p>منصور ارباب سير ۵۶ ساله از سوی آمريکا متهم شده که قصد داشته تا با پرداخت ۱/۵ ميليون دلار به &quot;تبهکاران&quot;، آن&zwnj;ها را مأمور ترور&nbsp; سفير عربستان کند و يک رشته بمب&zwnj;گذاری نيز در آمريکا انجام دهند.</p> <p>اما ارباب&zwnj;سير در جلسه مقدماتی دادگاه اتهام دست داشتن در &quot;توطئه ترور&quot; را نپذيرفت و خود را &quot;بی&zwnj;گناه&quot; دانست.</p> <p>آمريکا همچنين می&zwnj;گويد سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ايران اين توطئه ترور را هدايت می&zwnj;کرده است. اين اتهام به شدت از سوی سپاه و مقام&zwnj;های ارشد جمهوری اسلامی رد شده است.</p> <p>آمريکا علاوه بر ارباب سير، از &quot;غلام شکوری، عبدالرضا شهلايی، حامد عبداللهی&quot; اعضای سپاه قدس و قاسم سليمانی، فرمانده اين نهاد نظامی به عنوان ديگر متهمان اين پرونده نام برده است.</p> <p>ايران چندی پیش در پاسخی رسمی، اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی را در توطئه ترور عادل الجبير، سفير عربستان در واشنگتن رد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

ايران در واکنش به پيش‌نويس قطعنامه سازمان ملل که خواهان محکوميت ايران در خصوص "توطئه ترور سفير عربستان" است، اعلام کرد اين اقدام سازمان ملل "بدعتی خطرناک" است.

عربستان سعودی پيش‌نويس قطعنامه‌ای را برای محکوميت طرح "توطئه ترور"عادل الجبیر، سفير اين کشور در واشنگتن، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده است.

آمريکا ۱۹ مهر ۱۳۹۰ اعلام کرد طرح ناموفق ترور سفير رياض در واشنگتن، ازسوی "جناح‌های وابسته به حکومت ايران" سازماندهی شده است اما ايران اين اتهام را "نمايش سياسی و رسانه‌ای و بی‌اساس" می‌داند.

محمد خزاعی، نماينده ايران در سازمان ملل گفته است: "رويه مجمع عمومی سازمان ملل در طول حيات خود اين‌گونه نبوده که اجازه دهد پيش‌نويس قطعنامه‌ای بر مبنای ادعاهای بی‌اساس ارايه شود و يا مورد توجه قرار گيرد."

عربستان سعودی پيش‌نويس قطعنامه‌ای را برای محکوميت طرح توطئه ترور عادل الجبیر، سفير اين کشور در واشنگتن، به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرده است

وی ارايه‌کنندگان این پيش‌نويس را به "نادیده‌گرفتن" تمامی هنجارها و رويه‌های سازمان ملل متحد متهم کرد و آن را "تهدیدی برای امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای" توصیف کرد.

منصور ارباب سير ۵۶ ساله از سوی آمريکا متهم شده که قصد داشته تا با پرداخت ۱/۵ ميليون دلار به "تبهکاران"، آن‌ها را مأمور ترور  سفير عربستان کند و يک رشته بمب‌گذاری نيز در آمريکا انجام دهند.

اما ارباب‌سير در جلسه مقدماتی دادگاه اتهام دست داشتن در "توطئه ترور" را نپذيرفت و خود را "بی‌گناه" دانست.

آمريکا همچنين می‌گويد سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ايران اين توطئه ترور را هدايت می‌کرده است. اين اتهام به شدت از سوی سپاه و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی رد شده است.

آمريکا علاوه بر ارباب سير، از "غلام شکوری، عبدالرضا شهلايی، حامد عبداللهی" اعضای سپاه قدس و قاسم سليمانی، فرمانده اين نهاد نظامی به عنوان ديگر متهمان اين پرونده نام برده است.

ايران چندی پیش در پاسخی رسمی، اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی را در توطئه ترور عادل الجبير، سفير عربستان در واشنگتن رد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.