ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار زیادی کشته و مجروح در دو حمله انتحاری پیاپی در مرکز شهر بغداد

حملات انتحاری در تقاطع طیران اتفاق افتاد. در این محل معمولاً کارگران روزمزد ساختمانی اجتماع می‌کنند. دومین حمله در فقط سه روز، قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که در اثر دو انفجار پیاپی در مرکز شهر بغداد دست‌کم ۲۷ نفر کشته و شمار زیادی مجروح شده‌اند. انفجارها توسط دو عامل انتحاری در تقاطع طیران در بغداد اتفاق افتاد. ممکن است در طول روز بر تعداد کشته‌شدگان و مجروحان اضافه شود.

دوشنبه ۱۵ ژانویه/ ۲۵ دی تقاطع طیران در بغداد بعد از دو حمله انتحاری

صبح دوشنبه ۱۵ ژانویه/ ۲۵ دی در تقاطع طیران در پایتخت عراق که دو انفجار روی داد که دست‌کم یکی از آن‌ها انتحاری بود. در این محل معمولاً کارگران روزمزد ساختمانی به جستجوی کار تجمع می‌‌کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که دو عامل انتحاری در محلی که مردم در تقاطع طیران اجتماع کرده بودند، کمربند انتحاری خود را منفجر کردند. وزارت کشور عراق تعداد کشته‌شدگان را دست‌کم ۶۵ نفر و تعداد مجروحان را هم ۶۵ نفر اعلام کرده است.

مقامات وزارت بهداشت عراق می‌گویند به احتمال زیاد تعداد کشته‌شدگان و مجروحان در طول روز افزایش می‌یابد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده نگرفته است.

در دسامبر ۲۰۱۷ حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق پیروزی ارتش  شبه‌نظامیان عراقی طرفدار ایران بر گروه دولت اسلامی (داعش) را اعلام کرده بود.

روز گذشته رسانه‌های عراق گزارش دادند که حیدر عبادی با هادی عامری، رهبر سازمان بدر برای انتخابات پارلمانی در عراق ائتلاف کرده است. عبادی به عنوان نامزد مشترک «ائتلاف پیروزی عراق» در این انتخابات شرکت می‌‌کند.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است ۱۲ مه سال جاری برگزار شود. سیاستمداران سنی خواهان به تعویق افتادن این انتخابات هستند. آن‌ها می‌گویند انتخابات پارلمانی می‌بایست دست‌کم شش ماه به تعویق بیفتد تا بقایای داعش نیز در این کشور پاکسازی شوند.

حمله انتحاری در تقاطع طیران دومین حمله انتحاری در بغداد در سه روز گذشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.