ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رایزنی‌های اصلاح‌‌طلبان با وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای بازدید از زندان اوین

وزیر اطلاعات، رئیس مجلس و قوه قضائیه وعده داده‌اند که هرچه سریع‌تر امکان بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین فراهم شود. آیا در حد وعده باقی می‌ماند؟

نایب رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی می‌گوید مذاکراتی با وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای بازدید از زندان اوین و وضع بازداشتی‌ها در اعتراضات اخیر انجام شده. پیش از این دو نماینده مجلس از بی‌نتیجه ماندن درخواست بازرسی از زندان اوین خبر داده بودند. آیا قول مساعد مسئولان در حد وعده تا ختم ماجرا باقی می‌ماند؟

محمد رضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدرضا تابش با اشاره به مذاکراتش با معاون وزیر اطلاعات، رابط پارلمانی قوه قضاییه و رییس مجلس گفته است:

«آقایان متفقاً بر این موضوع تاکید کردند که هرچه سریع‌تر بازدیدی از زندان اوین برای بررسی وضعیت بازداشتی‌های اخیر انجام شود.»

پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد کشته شدن چند تن از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در بازداشتگا‌ه‌ها که با هشدار نمایندگان در مورد احتمال تکرار «کهریزک دوم» همراه بود، گروهی از نمایندگان مجلس درخواست بازدید از زندان اوین را مطرح کردند. علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اما روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت از بی‌نتیجه ماندن درخواست نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از زندان اوین خبر داده بود.

محمد رضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید به خبرگزاری ایسنا گفته است که چنانچه رایزنی‌ها درباره بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین به نتیجه برسد، امکان بازرسی از زندان‌های دیگر هم فراهم می‌آید:

«در حال حاضر بازدید در مورد زندان اوین مطرح است و اگر استارت کار زده شود و بازدید از اوین انجام شود ما می‌توانیم بازدید از زندان‌های دیگر شهرها و استان‌ها را نیز در دستور کار قرار دهیم چرا که معتقدیم بازدید از زندان‌ها می‌تواند به خنثی سازی شایعاتی که وجود دارد کمک کند و در عین حال اگر در جایی کژی و ناروایی اتفاق افتاده است اصلاح می‌شود و به اعتماد مردم به مجموعه حاکمیت نیز کمک زیادی می‌کند.»

محمود صادقی نماینده تهران روز یکشنبه خبر داده بود که بیش از ۴۰ تن از نمایندگان قوه مقننه با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار تشکیل یک گروه مستقل برای بررسی علل مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌ها شده‌اند.

منابع حقوق بشری از کشته شدن سه تا پنج تن از بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه‌ها خبر داد‌ه‌اند. مقام‌های رسمی اما فقط «خودکشی» دو زندانی را پذیرفته‌اند و ادعا می‌کنند که این دو نفر هم در اعتراض‌های اخیر بازداشت نشده‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری یکشنبه ۲۴ دی خود خود اعلام کرده بود که در حال حاضر ۴۶۵ نفر در بازداشت هستند و مجموع بازداشتی‌ها در تهران از ۵۵ نفر فراتر نمی‌رود. او همچنین اعلام کرد که ۲۵ نفر در جریان اعتراض‌های سراسری دی ۹۶ کشته شده‌اند.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.