ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«لابی‌ها» مانع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران‎

طرح تحقیق و تفحص از عملکرد محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران بار دیگر به مجلس شورای اسلامی بازگشته است. آیا این بار نمایندگان از لابی‌های قدرتمند شهرداری عبور خواهند کرد؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی «لابی‌گسترده» را مانع انجام تحقیق و تفحص از شهرداری تهران دانست و از رئیس مجلس خواست «با صدور مجوز تفحص» شبهات افکار عمومی را برطرف کند.

لابی‌ حامیان قالیباف مانع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شده است. عکس- آرشیو

احمد مازنی نمانیده تهران در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲۵ دی به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: مجلس «قطعا طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را پیگیری خواهد کرد».

یک روز پیش – یکشنبه ۲۴ دی- محمدعلی نجفی جزئیات تازه‌ای از فساد مالی محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران را افشاء کرد.

به گفته نجفی بخشی از درآمدهای شهرداری تهران هزینه ستاد تبلیغاتی محمدباقر قالیباف در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری شده است.

او همچنین از واگذاری «بخشی از اراضی عباس‌آباد تهران به نهادهای نظامی» در دوره مدیریت قالیباف خبر داد.

پرونده فساد مالی شهرداری تهران حدود یک‌سال پیش با افشاگری رحمت‌الله حافظی عضو سابق شورای شهر تهران عمومی شد. دادستانی جمهوری اسلامی در رسیدگی به این پرونده «واگذاری املاک به اشخاص حقیقی و حقوقی » از سوی شهرداری را تائید کرد.

با تائید فساد مالی و واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری به «اشخاص حقیقی و حقوقی خاص» گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شدند. این طرح اما در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس «رد شد».

مازنی «لابی گسترده» قالیباف را دلیل به نتیجه نرسیدن «تفحص از شهرداری تهران» خواند و گفت: «افکار عمومی نسبت به مجلس ذهنیتی منفی پیدا کرده است».

او از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواست: «برای آن‌که شک و شبهه‌ها از اذهان و افکار عمومی زدوده شود، اجازه انجام تفحص از شهرداری تهران در دوران آقای قالیباف را صادر کنند.»

پیش از این محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی «لابی گسترده حامیان شهردار تهران» را عامل جلوگیری از تحقیق و تفحص از عملکرد قالیباف دانسته بود.

عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده ارومیه در مجلس هم «لابی‌های پرقدرت شهرداری تهران» را مانع به نتیجه رسیدن تفحص از این مجموعه اعلام کرده بود.

گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندی پیش بار دیگر خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در چهار سال پیش شدند.

بیشتر بخوانید:

مجموعه گزارش‌های زمانه در باره فساد مالی شهرداری تهران

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.