ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری امارات توسط جنگنده‌های شکاری قطر

بحران قطر وارد دوره تازه‌ای می‌شود: جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی قطر یک هواپیمای مسافربری امارات را مجبور کرده‌اند که مسیر خود را تغییر دهد.

جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی قطر یک هواپیمای مسافربری امارات را مجبور کرده‌اند که مسیر خود را تغییر دهد.

جنگنده شکاری نیروی هوایی قطر (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، دوشنبه ۱۵ ژانویه/۲۵ دی جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی قطر که در حال پرواز به سوی بحرین بودند، یک هواپیمایی مسافربری امارات را مجبور کردند مسیر خود را تغییر دهد.

مقامات قطری هنوز این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

دولت امارات متحده عربی با صدور بیانیه‌ای این حادثه را محکوم و اعلام کرده که همه اقدامات حقوقی لازم برای تأمین امنیت هواپیمایی امارات را انجام می‌دهد.

جمعه هفته گذشته، ۱۲ ژانویه/ ۲۲ دی دولت قطر به سازمان ملل شکایت کرده بود که جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی امارات، حریم هوایی قطر را تقض می‌‌کنند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر ۵ ژوئن ۲۰۱۷ / ۱۵ خرداد ۱۳۹۶  اعلام کردند که برای حفظ منافع ملی خود، مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم، و به دلیل دخالت قطر در مسائل داخلی کشورشان رابطه سیاسی خود با این کشور ‌را قطع می‌کنند. آن‌ها راه‌های زمینی و حریم هوایی خود را بر روی قطر مسدود کرده و سپس فهرستی از درخواست‌های خود از این کشور را ارائه دادند. قطر هر گونه حمایت از گروه‌های افراطی را انکار می‌کند و به نوبه خود این کشورهای عربی را متهم به تلاش در نقض حاکمیت خود می‌کند. این بحران به‌رغم میانجی‌گری کویت و پادرمیانی جامعه جهانی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.