ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش آملی لاریجانی به تحریم‌: «مفتخرم»

آمریکا، رئیس قوه قضائیه را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرده. او می‌گوید شخصاً با این موضوع مشکلی ندارد اما «وظیفه ملی مسئولان است که پاسخ قاطع بدهند».

در ادامه اعمال محدودیت بیشتر در دسترسی مردم ایران به اینترنت و شبکه‌های پیام‌رسان اینترنتی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواستار ایجاد «فضای مجازی امن» شد. صادق لاریجانی در واکنش به قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم‌های جدید ایالات متحده امریکا گفت: به این موضوع «افتخار می‌کند».

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۵ دی، بدون نام‌بردن از شخص خاصی، «برخی افرادی که فیلترینگ را اشتباه می‌دانند»، دچار «خطای تحلیلی بسیار بزرگ» دانست که متوجه «تهدیدهای دشمن از فضای مجازی نیستند».

او وظیفه دولت  ایجاد «فضای امن مجازی متعدد» دانست تا به «مردم حق انتخاب داشته باشند و مجبور نباشند از فضایی استفاده کنند که در اختیار دشمن است».

لاریجانی که پیشتر نیز خواستار اعمال محدودیت بیشتر در دسترسی به اینترنت و شبکه‌های مجازی شده بود، از عملکرد دولت در آنچه که عدم کنترل بر فضای مجازی و اینترنت نامید، انتقاد کرد و گفت: «برخی دستگاه‌های عریض و طویل متولی در این زمینه که با مالیات مردم و از محل بیت المال اداره می‌شوند موظف بوده‌اند راههای امن متعددی در فضای مجازی ایجاد کنند».

رئیس دستگاه قضائی جمهوری اسلامی در ادامه با بیان اینکه« چرا باید ۴۰درصد پهنای باند اینترنت کشور در اختیار تلگرام باشد و بعد یک مسئول جمهوری اسلامی بخواهد بابت بستن چند کانال تلگرامی با مدیر این پیام رسان وارد مذاکره شود»، از مسئولان خواست: در فضای مجازی هم همانند فضای حقیقی «با اقتدار رفتار کنند و اجازه پیشروی به دشمن ندهند».

دولت جمهوری اسلامی ایران پس از شدت گرفتن اعتراض‌های سراسری طی دو هفته گذشته پیام‌رسان تلگرام و شبکه مجازی اینستاگرام را فیلتر کرد.اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شنبه ۲۳ دی از رفع فیلترینگ دائمی این دو خبر داد.

پیشتر نیز رئیس شورای عالی سیاستگذاری فضای مجازی، دولت حسن روحانی را به کوتاهی در اجرای دستورالعمل‌های فیلترینگ متهم کرده بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دولت حسن روحانی اعتبار بودجه‌ای مربوط به ایجاد شبکه‌های مجازی «ملی» و نرم‌افزار‌های فیلترینگ را تا کنون بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داده است.

به تحریم افتخار می‌کنم

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم‌های جدید ایالات متحده امریکا را «خط قرمز» خواند و در ادامه گفت: به این موضوع «افتخار می‌کند».

وزارت خزانه‌داری امریکا ۲۲ دی امسال ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی از ایران و چین ، از جمله صادق لاریجانی را به دلیل «نقض حقوق بشر» تحریم کرد.

لاریجانی در حالیکه قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم‌ها را «نشانه راه درستی که در پیش گرفته» خواند، تحریم «رئیس قوه قضائیه یک کشور» را « عبور از همه خطوط قرمز بین المللی» دانست و از همه مسئولان خواست که « عکس العمل مناسبی نشان دهند».

او اقدامات دولت امریکا را «خصمانه» و مقام‌های دولتی این کشور را «منفور‌ترین جنبندگان بر روی زمین» خواند و گفت که تحریم‌های امریکا «به لحاظ شخصی اهمیتی ندارد».

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی اما در ادامه امریکا را تهدید کرد: «آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی در برابر چنین اقدامی ساکت نخواهد نشست».

وزارت خزانه‌داری امریکا پس از آنکه  تعلیق بخشی از تحریم‌هاعلیه ایران در ارتباط با توافق هسته‌ای تمدید شد، ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی را تحریم کرد. وزارت امور خارجه ایران پیشتر با صدور بیانیه‌ای قرار گرفتن نام رئیس قوه قضائیه در فهرست تحریم‌های جدید را عبور «از تمامی خطوط قرمز رفتاری در جامعه بین المللی» و «اقدامی خلاف اصول آمره حقوق بین‌الملل و نقض تعهدات دوجانبه و بین المللی ایالات متحده» خوانده بود که « حتما با واکنش جدی جمهوری اسلامی پاسخ داده خواهد شد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    تحریم دارو و تحریم مردم ایران خط قرمز نبود، اما تحریم این مردک بی همه چیز «خط قرمز نظام» است. از همین یک جمله می توان همه چیز را دریافت.