ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موافقت مقامات قضایی با بازدید گروهی دستچین شده از نمایندگان مجلس از زندان اوین

نمایندگان اصلاح‌طلب خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی مرگ بازداشتی‌ها شده بودند. اماقوه قضائیه فقط با بازدید گروهی دستچین شده از نمایندگان موافقت کرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که مقامات قضایی با بازدید اعضای این کمیسیون از زندان اوین موافقت کرده‌اند.

عکس از آرشیو

پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد کشته شدن چند تن از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در بازداشتگا‌ه‌ها که با هشدار نمایندگان در مورد احتمال تکرار «کهریزک دوم» همراه بود، گروهی از نمایندگان مجلس درخواست بازدید از زندان اوین را مطرح کردند اما قوه قضائیه با این درخواست موافقت نکرده بود. بیش از ۴۰ تن از نمایندگان قوه مقننه با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار تشکیل یک گروه مستقل برای بررسی علل مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌ها شده‌ بودند و نمایندگان اصلاح‌طلب هم رایزنی‌هایی با وزارت اطلاعات و قوه قضائیه انجام دادند. سرانجام قوه قضائیه با بازدید گروهی از نمایندگان مورد وثوق خود از زندان اوین موافقت کرده است.

محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است:

«براساس روند جاری و درخواست کمیسیون قضایی مجلس به عنوان کمیسیون مرتبط با مسائل قضایی موافقت شده که برخی اعضای کمیسیون قضایی به زودی از زندان اوین بازدید کنند. قطعاً در این بازدید از محل بازداشت زندانیان جریانات اخیر نیز بازدید خواهیم کرد و با متهمین نیز صحبت می‌کنیم.»

منابع حقوق بشری از کشته شدن سه تا پنج تن از بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه‌ها خبر داد‌ه‌اند. مقام‌های رسمی اما فقط «خودکشی» دو زندانی را پذیرفته‌اند و ادعا می‌کنند که این دو نفر هم در اعتراض‌های اخیر بازداشت نشده‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری یکشنبه ۲۴ دی خود خود اعلام کرده بود که در حال حاضر ۴۶۵ نفر در بازداشت هستند و مجموع بازداشتی‌ها در تهران از ۵۵ نفر فراتر نمی‌رود. او همچنین اعلام کرد که ۲۵ نفر در جریان اعتراض‌های سراسری دی ۹۶ کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.