ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سندیکای نقاشان البرز خواستار آزادی دستگیرشدگان اعتراضات سراسری شد

سندیکای نقاشان استان البرز با صدور بیانیه‌ای درباره سرکوب اعتراضات سراسری دی‌ماه در شهرهای مختلف ایران و دستگیری شرکت‌کنندگان در اعتراضات و فعالان کارگری، حکومت را مسئول حفظ جان دستگیر شدگان دانسته و خواستار آزادی فوری آنان شده است.

سندیکای نقاشان استان البرز با صدور بیانیه‌ای درباره سرکوب اعتراضات سراسری دی‌ ۹۶ و دستگیری شرکت‌کنندگان در اعتراضات و فعالان کارگری از جمله مهدی توپچی، حکومت را مسئول حفظ جان دستگیر شدگان دانسته و خواستار آزادی فوری آنان شده است.

ماموران امنیتی مهدی توپچی را در خانه اش دستگیر و در زندان اوین زندانی کردند.

سندیکای نقاشان البرز در بیانیه خود پس از اشاره به حمله مأموران امنیتی و لباس‌شخصی‌ها به تظاهرکنندگان نوشته است:

«در حالی که هنوز دستگیری‌های برنامه‌ریزی شده ادامه دارد، در زندان‌ها تعدادی از دستگیرشدگان را عمداً برای ترساندن توده‌های معترض زیر شکنجه آگاهانه کشته به دروغ علت مرگ آنها را خودکشی یا سکته اعلام می‌کنند.»

به‌گفته مقامات جمهوری اسلامی در اعتراضات سراسری دی ۹۶، ۲۵ نفر کشته و بیش از ۳۷۰۰ نفر بازداشت شدند. همچنین تاکنون دست‌کم دو تن از بازداشت‌شدگان در زندان‌ها جان خود را از دست داده‌اند که مقامات قضائی ایران می‌گویند آن‌ها خودکشی کرده‌اند.

بیانیه نقاشان استان البرز در ارتباط با این دستگیری‌ها به مهدی توپچی هم اشاره می‌کند:

«باید با اعتراضات گسترده و تداوم دار جمهوری اسلامی را وادار کنیم مسئولیت دستگیری و مسئولیت حفظ جان آنها را رسماً به عهده بگیرد و هر چه زودتر زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان اخیر از جمله مهدی توپچی را آزاد کند.»

مهدی توپچی فعال کارگری و فارغ‌التحصیل رشته معماری شامگاه ۱۴ دی در خانه‌اش بازداشت شد. مأموران امنیتی لوازم شخصی او را به همراه بردند و این فعال کارگری را به زندان اوین منتقل کردند.

نقاشان استان البرز در بیانیه خود نوشته‌اند با گذشت ۱۱ روز از دستگیری مهدی توپچی هیچ اطلاعی از او در دست نیست.

سندیکای نقاشان البرز در این بیانیه تاکید کرده است: «باید بدانیم امکان کسب آزادی زندانیان به قدرت اعتراضی ما بستگی دارد.»

علاوه بر مهدی توپچی، از وضعیت لیلا حسین‌زاده، احسان محمدی، سهیل آقازاده و احسان درویش، چهار دانشجوی بازداشتی دیگر نیز اطلاعی در دست نیست. ۴۰ نماینده مجلس در نامه‌‌های حداگانه‌ای به رئیس جمهوری اسلامی و رئیس قوه قضائیه نسبت به تداوم بازداشت‌ها هشدار داده‌اتد.

دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • navid

    آیا قابل قبول است پول نفت ملت ایران به یک جانی مثل بشار اسد بدهیم تا بمب و بشکه انفجاری بشه و روی سر مردم سوریه ریخته بشه یا جیب ولادمیر پوتین و روسها و چینی ها روبا دلارهای نفتی پر کنیم و یا در نیجریه و تاجیکستان و یمن و لبنان و عراق و آذربایجان و عربستان ویا با هواپیمای اختصاصی شاهرودی که حکم اعدام هزاران جوان را داده به بهترین بیمارستان المان بفرستیم و....میلیونها دلار پول و اسلحه به گروههای وابسته بدهیم تا کشورها را به تنش و جنگ داخلی بکشیم و آنوقت جوانی در ایران کلیه خود را بفروشد یا زنی برای رفع گرسنگی تن فروشی کند یا بخیه چانه کودک 4 ساله را به خاطر نداشتن 150 هزار تومان بکشند و با صورت خونی بیمارستان ترک کنه و زن وبچه مردم درگوربخوابند؟!