ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام دو محکوم در زندان مرکزی مشهد اجرا شد

حکم اعدام دو جوان ۲۳ و ۲۴ساله که هنگام وقوع قتل ۱۹ و ۲۰ساله بودند از سوی دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به یکی از شعبه‌های اجرای احکام مشهد فرستاده شده بود.

فعالان حقوق بشر از اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان مرکزی مشهد مطلع شده‎اند. بر این اساس دو زندانی متهم به قتل سحرگاه روز سه‎شنبه ۲۶ دی به دار آویخته شده‎اند.

عکس از آرشیو

منابع داخلی در ایران (روزنامه خراسان)، پیشتر این دو نفر را دو فرد جوان معرفی کرده‎ بودند که مردی محضردار را «به طرز وحشتناکی» به قتل رسانده و جسد او را به آتش کشیده‎اند.

در گزارش جزییات این ماجرا و زمان وقوع این حادثه آمده است: «در آذر سال ۹۲، دو جوان با طرح یک نقشه قبلی، مرد ۴۵ ساله محضردار را به بهانه جاری کردن خطبه عقد در یک مراسم عقدکنان، سوار بر خودرو کردند اما ناگهان تغییر مسیر دادند و را به داخل پارکی در منطقه سنگان از توابع شهرستان خواف بردند. آنها که قصد داشتند با شکنجه و تهدید اسناد مالی را تصاحب کنند، مرد محضردار را با طناب بستند و با ضربات چاقو به قتل رساندند. سپس برای آن که آثار جرم را از بین ببرند، جسد او را به آتش کشیدند و از محل فرار کردند.»

پرونده این حادثه پس از صدور کیفرخواست در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفته و این دو متهم که هنگام وقوع جرم تنها ۱۹ و ۲۰ سال داشتند، محاکمه شدند.

این شعبه پس از چند جلسه محاکمه که گزارش شده است با حضور وکلای مدافع متهمان برگزار شده، با توجه به اقرار متهمان و محتویات پرونده حکم اعدام هر دو نفر را صادر کرده که این رای اما رای مذکور با اعتراض وکیلان مدافع روبه رو شده و پرونده به شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور رفته است.

قضات دیوان عالی کشور اما با توجه به اسناد و مدارک موجود و دلایل انکارناپذیر، حکم اعدام این دو جوان را تایید کرده و برای اجرا به یکی از شعبه‌های اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد فرستاده است.

این حکم در نهایت روز سه‎شنبه ۲۶ دی به اجرا گذاشته شد و متهمان ۲۳ و ۲۴ ساله پرونده اعدام شدند.

جرایم خشن و مشابه آنچه در این پرونده رخ داده است اما در ایران افزایش چشم‎گیر و قابل توجهی داشته‎اند: جامعه‌ای که هر روز خشن‌تر می‌شود

در نمونه‎ای تازه از این جرایم که صبح روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه رخ داده، مردی با استفاده از یک اسلحه شکاری نامادری خود و سه فرزندش را کشته است.

خبرگزاری کار ایران ایرنا به نقل از فرج سعیدی‎نیا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شادگان نوشته است: «صبح امروز پس از تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ مبنی بر قتل چهار نفر از اعضای یک خانواده، ماموران انتظامی و پلیس آگاهی بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.»

سعیدی‌نیا گفته است این چهار نفر از اعضای یک خانواده و شامل یک مادر و سه فرزند او بوده‎اند که توسط نابرادری آنان به قتل رسیده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، متهم به قتل در حال حاضر متواری است اما آلت جرم، یعنی اسلحه شکاری‌ای که این چهار نفر با آن کشته شده‌اند، توسط پلیس کشف و ضبط شده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شادگان انگیزه این جنایت را اختلافات و مسائل خانوادگی عنوان کرده و گفته است نیروهای پلیس و کارآگاهان اداره آگاهی در تلاشند تا هر چه زودتر متهم به قتل را دستگیر کنند.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.