ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افشای بخش دیگری از نشست مجلس خبرگان: خبر موقتی بودن رهبر به رسانه‌ها درز نکند

بخش دیگری از نشست خبرگان در خرداد ۶۸ منتشر شد. رفسنجانی و موحدی تأکید می‌کنند که خبر موقتی بودن رهبر تا برگزاری رفراندوم در رسانه‌ها بازتاب نیابد.

شاهد علوی، روزنامه‌نگار بخش دیگری از ویدیوی جلسه خبرگان رهبری برای انتخاب جانشین آیت‌الله خمینی در خرداد سال ۱۳۶۸ را منتشر کرده است. در پایان این نشست علی اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد علی موحدی کرمانی یادآوری می‌‌کنند که  تا برگزاری رفراندم خبر  موقتی بودن رهبری خامنه‌ای نباید به رسانه‌ها درز کند.



موحدی کرمانی: آنچه ایشان اینجا گفتند و مسأله موقتی بودن تا رفراندوم در خبر و رادیو گفته نشود.

رفسنجانی: نه در خبر نمی‌گوئیم، تو خبر نمی‌گیم که...  [به مشکینی] می‌گویند تا بعد از رفراندوم جایی این مسائل گفته نشود.

یکی از حاضران از میان جمع: نقل قول‌ها از «امام» اما ذکر شود در روزنامه‌ها و خبرها.

رفسنجانی: آقای مشکینی مصاحبه کوتاهی بکند و خبر را ایشان بدهد. بعد ما یک توضیحی در یک جایی خواهیم گفت ...

در پایان این جلسه احمد جنتی و علی مشکینی که ظاهراً در صلاحیت فقهی علی خامنه‌ای تردید دارند، یادآوری می‌کنند که «رهبر موقتی» می‌بایست در تصمیم‌گیری‌های مهم با مجمع تشخیص مصلحت و با مراجعی مانند محمد رضا گلپایگانی مشورت کند. علی مشکینی پیشنهاد می‌دهد که خامنه‌ای شورایی از «فضلا و مجتهدین» را هم برای مشورت درباره مسائل فقهی و شرعی ایجاد کند، اما هاشمی رفسنجانی مخالفت می‌کند و می‌گوید همان مجمع تشخیص مصلحت نظام کافی‌ست.

بیشتر ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غیر قانونی

    تنها نجات از است این حکومت اهرمنی قیام، اعتصاب عمومی، تحریم همه جانبه از داخل و خارج است.

  • غیر قانونی

    حالا با تماشای این فلیمها می بینم که چگونه 50 نفر اخوند کم سواد و متحجر، که حتی قانون اساسی منتاقشان- نقض کرده اند و از همان ابتدا نیز پای بند قانون نبودند. بی جهت نیست حکومت خامنه ای و حامیانش همچون هشامی رفسنجانی و بقیه چگونه یکی به یک معدود اصول مترقی این قانون اساسی نقض و یا بی اثر کردند. اصول مربوط به حقوق شهروندی، اصل 23، اصل 27، اصول مربوط به محیط زیست، اصول مربوط آزاید شغل و اقامت و اموزش، اصول مربطو به اموزش رایگان.. همگی نقض کردند، اخر سر هم با ابلاغیه اصل 44 چوب حراج زدند بر منابع ثروتزای ملی و به جای این سهام انرا رایگان فوری میان مردم توزیع کنند ، سهام عدالت کذایی دادند با اقساط ده ساله1 با وجودی 49 نفر رگفتند، اما میلیون ها فقیر محروم شدند و در عوص میلیون ها روستایی پول این سهام ناچیز گرفتندو فقیرنمایی کردند! هدفمندی یارناه ها هم ابزاری شد برای غارت بیشتر و تحمیل گرانی بر مردمف دستمزدهای کارمندان افزایش یافت ولی گاررگان با قراردداد موقت و حتی بدون قراد داد و کمتر پایه حققو! بردگی فراگیر، 12 ملیون بیکرا و 24 میلیون بیکرای پنهان، صد هزار ملیارد تومان ردامد هدفمندی یارانه ودر حالی که سال97 می خواهند فقط 23 هزار ملیارد تومان نقدی بدهند به 42 ملیون نفر ! سپاه وبسیج بودجه اش بیشتر یارناه مردم است. سپاه بسیجی که برای مجارجوری خارجی و یاسرکوب مردم استادهخ می شود.!