ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش قیمت دلار و یورو ادامه دارد

دلار ۲۱ تومان و یورو ۱۰ تومان گرانتر شد. صراف‌ها از توزیع اندک در بازار را عامل افزایش قیمت می‌دانند. همزمان با افزایش قیمت ارز خارجی پنج صرافی «غیرمجاز» در تهران پلمپ شد.

روند صعودی نرخ برابری دلار و یورو در بازار ارز ایران همچنان ادامه دارد. هر یک دلار امریکا ۲۱ تومان و هر یک یورو ۱۰ تومان گران‌تر از روز گذشته معامله شد.

همزمان با تداوم افزایش قیمت ارز پنج صرافی در تهران پلمپ شد.

به گزارش منابع خبری نرخ برابری یک دلار امریکا  چهارشنبه ۲۷ دی به ۴۴۵۰ تومان رسید. همزمان با تداوم رشد قیمت دلار، یورو نیز با ۱۰ تومان افزایش از مرز ۵۵۰۰ تومان عبور کرد.

منابع خبری قیمت هر یک یورو در بازار ارز تهران را ۵۵۱۰ تومان گزارش کردند که بالاترین قیمت این ارز در یک ماه گذشته است.

پیش از این رئیس کل بانک مرکزی از اقدامات سریع دولت برای کنترل «هیجانات بازار ارز» خبر داده بود اما برخی از فروشندگان ارز در تهران به خبرگزاری تسنیم گفتند که بانک مرکزی ارز را گرانتر از قبل در اختیار آنان قرار می‌دهد.

با این حال محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دست داشتن دولت در افزایش قیمت دلار را «نادرست» خواند. او گفت که گرانی دلار موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد و «رشد قیمت‌ها باعث تحمیل هزینه‌ها و افزایش تورم می‌شود»

پورابراهیمی گفت که این موضوع  «دستاورد دولت در تک رقمی شدن نرخ تورم را با چالش روبرو می کند».

برخلاف او اما محمد بایرامی کارشناس بازار ارز در ایران گرانی دلار را «هدفمند» خواند و گفت که «دولت اراده‌ای برای کنترل بازار ندارد».

پلمپ ۵ صرافی در تهران

در خبر دیگری در رابطه با بازار ارز ایران، خبرگزاری مهر عصر چهارشنبه از پلمپ پنج صرافی در تهران خبر داد.

برپایه این گزارش این پنج صرافی که نامشان افشاء نشده، فعالیت غیرمجاز داشتند توسط دستگاه‌های نظارتی «پلمپ و پرونده‌شان به دستگاه قضایی ارسال شده است».

بیشتر بخوانید:

رکورد تازه دلار: در نزدیکی ۴۵۰۰ تومان

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    فاجعه بی ارزش شدن پول ملی و فقیرتر شدن حقوق بگیران و بازنشسته ها. اگر این نرخ ثابت بمونه موج جدیدافزایش قیمتها و تورم بالا در چند ماه آینده در راهه با توجه میزان وارداتی که ایران انجام میده. اینها نتیجه سو مدیریت و اختصاص بخش عظیم بودجه برای امور نظامی و ایدولوژیکی و فساد ه.

  • پدرام

    تکذیب دخالت و دست نداشتن بانک مرکزی در بالارفتن قیمت ارز ، جوکی ست که مرغ پخته را هم بخنده میندازه. زمین و زمان میدانند که دولت هر از گاهی برای تأمین بخشی از کسر بودجه خود با اهرمهای مختلفی در بازار ارز بحران ایجاد کرده و سبب بالارفتن نرخها میشود . سپس مقادیر قابل توجهی از منابع ارزی خود را با نرخ بالا رفته در بازار ارز آزاد توسط عمال خود بفروش میرساند چرا که این بازار به ویژه در چهارماهه آخر سال بسیار تشنه ورود ارز هست و البته در این بازار مکاره علاوه بر دولت که کسری بودجه خود را بمیزان زیادی جبران میکند دلالان بسیاری هم سود های کلانی به جیب میزنند. سود و منفعت دولت و دلالان در معادله ای منطقی منجر به ضرر و زیان مردم کوچه و بازار میشود و از ابعاد و حجم سفره ی ملت می کاهد. سابقه و عمر این حکایت خیمه شب بازی گونه - البته گریه آور- نه محدود به چند سال اخیر که همسن و برابر با عمر جمهوری اسلامی منهای دوره جنگ با عراق است.

  • کوین

    " امروز " منظور همان‌ تاریخِ نشرِ خبر یعنی چهارشنبه ۲۷ دی است .

  • کوین

    جالب است که امروز صرافی های فردوسی اصلا فروش نداشتند . حتی برخی شان آشکارا می گفتند افزایش بیشتری در راه است .... البته خرید هم اگر داشتند زیر ۴۴۰۰ بود یعنی با تفاوت حدود ۷۰ تومان در هر دلار . به نوعی می شد علائم قفل شدن بازار را دید .