ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مأموران اجرای احکام مشهد دست دزد گوسفند را با «گیوتین» قطع کردند

دادگاه کیفری استان، «علی – خ» را به اتهام ۲۱ فقره سرقت احشام روستائیان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی به «قطع ید» و ردمال محکوم کرده بود.

با تأیید دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، دست جوان ۳۴ ساله‌ای که به سرقت چند گوسفند متهم بود در زندان مرکزی مشهد قطع شد.

عکس از آرشیو: اجرای حکم قطع دست در ملاء‌عام – شیراز – بهمن ۱۳۹۱

بنابر گزارش‌ها از زندان مرکزی مشهد، مأموران اجرای احکام دست این متهم را با گیوتین قطع کردند.

او اکنون برای مداوا به یکی از مراکز درمانی مشهد منتقل شده است. یک قاضی اجرای احکام نیز بر اجرای صحیح حکم نظارت داشته است.

پیشتر دادگاه کیفری استان، «علی – خ» را به اتهام ۲۱ فقره سرقت احشام روستائیان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی به «قطع ید» و ردمال محکوم کرده بود. این حکم با اعتراض متهم مواجه شد.

اما دادگاه تجدیدنظر استان خراسان با تأیید حکم دادگاه بدوی، آن را «شرعی و قانونی» دانست.

«علی – خ» در سال ۱۳۹۰ دستگیر شده بود.

قانون مجازات اسلامی قطع دست و پا را درباره متهمان به سرقت مجاز شمرده است.

در ماده ۲۰۱ قانون مجازات اسلامی در ایران، حد سرقت در مرتبه‌ نخست، قطع چهار انگشت دست راست سارق؛ در مرتبه دوم‌، قطع پای چپ سارق و در مرتبه سوم حبس ابد است. مجرم در مرتبه چهارم به اعدام‌ محکوم می‌شود.

همچنین بنا بر ماده ۲۰۲ قانون مجازات اسلامی هر گاه انگشتان دست سارق بریده شود و پس از اجرای این حد، سرقت دیگری از او ثابت گردد، پای چپ او بریده می‌شود.

نهادهای بین‌المللی دفاع از حقوق بشر بارها به صدور و اجرای چنین احکامی توسط قوه قضائیه ایران انتقاد کرده و آن را وحشیانه خوانده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهسا

    این دین از پایه دین وحشی گریه.حتی منجی این دین که بهش میگن امام زمان با ورودش با کشتن به اصطلاح آدمای بد نشون میده که یک قاتله

  • مهسا

    وحشی تر از دین اسلام ندیدم مردشور بنیانگذار غار نشینشو ببرن

  • مهدی

    باید این دین با این وحشی گری هاش اصلا نباشه مشکل اسلامه قبل از اسلام ایران دین خودش را داشت نیازی هم به وحشی گری نداشت

  • فریبا

    وای بر اسلام وای بر بی عدالتی وای بر خدایی که ظلم و جور رو میبینه صداش در نمیاد ولی میاد این همه زلزله خشکسالی گردوغبار ولی سره کی خالی میکنه مردم بدبخت بزنه آشیون اختلاس گرا حقوق بگیرای نجومی

  • کوین

    نکتهء بسیار عجیب در این خبر نام‌ علی - خ است که البته چنانچه سرقتِ نجومی صورت گرفته بود شک نمی کردیم شخصِ رهبر هستند ... اگر ارزش گوسفندان را حدود ۳۰ میلیون تخمین بزنیم ، آن وقت با یک تناسب ساده با رقم ۳۰۰۰ میلیارد تومانیِ سردار ِسپاه می توان نتیجه گرفت که ۱۰۰۰۰۰ عضوِ ایشان باید قطع شود که البته جمیع اندام ها و امعا و احشاء ایشان کفایت نمی کند ... شاید تنها راه حل شرعی ، رنده کردن ایشان در آشپزخانه باشد .

  • مرد آزاد

    هزار سال پیش کارهایی عرف بود مثل بریدن سر دشمن بعد از نبرد و یاقطع کردن دست و پای دزد و یا در آتش سوزاندن مجرمین اما آیا بعد از 1000 سال عرف جامعه کسانی را که چنین کاری بکنند جانی نمی دانند؟ پس فرق اینها با داعش چیه داعش هم می خواست به شیوه ای عمل کنه که هزار سال قبل انجام می شد . در اسلام حکمی داریم به صورت قصاص معادل یعنی اگر اسید پاشیدی به صورت فردی اون هم برای قصاص می تونه اسیدبپاشه به صورتت اما آیاقصاص دزدین چند گوسفند قطع کردن دسته؟ این جوان تا آخر عمرش دیگه با یک دست به سختی روزگار خواهد گذراند.حقیقت اینه که دین چیزخوبیه به شرطی که در کنار عقل باشه اما وقتی کاملا جای عقل را در انسان گرفت ازش داعش و سپاه و امثالهم در میاد

  • داریوش

    جمهوری وحشی اسلامی ایران

  • پازنگی

    البته این حکومت مذهبی مثل داعش صادق و بی ریا نیست و این کارها در ملا عام به ندرت انجام میدهد تا مردم فیلمشان حلوی پوتین و سران چین و اروپا نگذارند تا از خجالت عرق شرم بر پیشنانی رسوایشان به شیند. من بارها از م دزدی شده ولی هیچ وقت راضی نبودم این سزا را. حرکت وحشیانه است. هر چند چند راس گوسفند چند میلیون ارزش دارد. و شاید طرف مال باخته راب یچاره کند. خودم در معرض کلاه بردرای قررا گرفتم و وقاعا زندگی ام نابود کردند کلاه بردار و کینه تا مرز جنون کشیده و اما این من نوعی با ان کسی ذی نفع نیست و فقط خودش در مقام امام معصوم می بیند و به خودش اجازه می دهد انسانی ناقص کند! اگر بویی از عقل و انسانیت برده بودند این شخص می فرستادن به کار و مجبورش می کردند تا ریال اخر خسارت کار کند.

  • پازنگی

    چیزی در روان شناسی تررو نشیده اید؟ تررویسم یعنی وحشت افکنی. اینها می دانند دزدی را نمی شود با این کارها از بین برد. نمی دانم رادیو زمانه حرات انتشار این کامنت دارد یا نه؟! اما بدانید اکثر مردم می دانند نرم افزارهای کامپوتر غیر قانونی استافده می کنند و فیلم ها غیر قانونی دانولد یا کپی می خرند. یک جورایی همگی ما دزد هستینم. منتها در قلعه حیوانات برخی دزد ها سارق هستند و برخی همان دزد، مشکل زبان عربی در فارسی است!

  • پدرام

    البته که در زمان ظهور اسلام جرمهائی از قبیل اختلاس و استفاده از رانت دولتی برای غارت مردم و انواع روشهای دزدی که اکنون یقه سفید ها برای خالی کردن بقول خودشان بیت المال استفاده میکنند وجود نداشته لذا در قرآن هم آیاتی برای مجازات این نوع مرتکبین نازل نشده اما این نقص مهم نباید منافی تشدید مجازات دزدان رسمی و حکومتی شود که با انواع ترفند و دغل هزاران میلیارد تومن و دلار ثروت ملت کرسنه را به جیب و حساب های بانکی خود روانه میکنند باشد. در واقع مدعیان و متولیان عدالت باید به همان شیوه صدر اسلام ، دزدهایی مانند کارمند شرکت نفتی که خبر دزدی صد میلیاردیش در روزهای اخیر رسانه ای شد و مقدار آن هزاران برابر ارزش چند رأس کوسفندی است که این سارق نکونبخت دزدیده باید جناب کارمند دزد را قطعه قطعه کنند.

  • Mani

    حکومت تبهکاران اسلامی افکار پست قبایل بیابانگرد وحشی ۱۴۰۰ سال قبل را با دقت در مورد مردم بدبخت اجرا میکنند و خودشان کشور را با غارتهای عظیم شان کاملا شخم زده اند. تا آن ایدئولوژی نفرت انگیز است آخوند و اوباش ها و جنایتکارانی که آن ایدئولوژی و آخوندهای پلید را حفظ میکنند وجود خواهند داشت.