ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصرف بنزین در ایران ۷.۹ درصد افزایش داشته است

بر اساس آخرین آمارها میانگین مصرف بنزین در ایران از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا ۲۶ دی‌ماه حدود ۷.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس آخرین آمارها گزارش داده که میانگین مصرف بنزین در ایران از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا ۲۶ دی‌ماه حدود ۷.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

بنا به این گزارش در ۱۰ ماه گذشته مصرف بنزین ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بوده است. سال گذشته در همین بازه زمانی ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده است.

پیش از این، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال جاری تا ۲۵ آذرماه، روزانه ۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر گزارش شده بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌داد.

دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ افزایش ۲۰درصدی نرخ حامل‌های انرژی را در نظر گرفته بود.

دولت می‌گوید افزایش مصرف بنزین در ایران در یک دهه اخیر و همچنین بالا رفتن تعداد خودروهای فرسوده کشور، افزایش نرخ سوخت را در دستور کار قرار داده است.

کلیات لایحه بودجه پیش از شروع اعتراضات سراسری مردم در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شده بود. اما در پی شروع اعتراضات سراسری مردم دولت و نمایندگان مجلس با عقب‌نشینی از مواضع خود و دادن وعده و وعید تلاش کردند مردم را آرام کنند.

در ارتباط با افزایش قیمت بنزین، بسیاری از نمایندگان مجلس اعلام کردند با افزایش قیمت بنزین مخالفند و سخنگوی دولت دو نرخی شدن و سهمیه‌بندی بنزین را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پازنگی

    الودگی هوا در کلان شهرها، به محدوده وحشتناکی رسیدهو مردم عاصی کرده، من این باورم الودگی هوا شهر مشهد بسیار تاثیر گذار بوده در شورش. مردم مشهد ماهها است چند روز هم هوای خوب نداشتن . بایست این دو ترخی کردن بنزین و دادن سهمیه را از سر بگیرند. این استافده لجام گسیخته از موتور سکلت و ماشین بنزین سوز و اتوبوس گازوئل سوز بایتس کنترل کرد. اما مگر می شود؟ اخر پول فوبرش بنزین و گازوئیل خییل زیاد است و خودروساز ها نانشان اجر می شود!