ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر رئیس ستاد ارتش ترکیه به مسکو برای کسب اجازه‌ی بمباران شمال سوریه

وزیر خارجه ترکیه می‌گوید سفر ارتشبد حلوصی آکار به مسکو در چارچوب مذاکرات ایران و ترکیه و روسیه درباره سوریه انجام شده. به گفته چاووش اوغلو، مسکو قطعاً با بمباران عفرین موافقت می‌کند.

با وجود آنکه دولت بشار اسد به ترکیه هشدار داده که چنانچه جنگنده‌های شکاری ارتش ترکیه برای بمباران مواضع کردها در شمال سوریه، وارد حریم هوایی این کشور شوند، آن‌ها را نابود می‌کند، ارتشبد حلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه برای کسب اجازه بمباران عفرین به مسکو سفر کرده است.

ارتشبد حلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه

ایالات متحده آمریکا در تظر دارد یک نیروی نظامی با ۳۰ هزار نفر از یگان‌های مدافع خلق کرد را در مرز ترکیه و سوریه مستقر کند. ایالات متحده آمریکا می‌گوید تشکیل این نیروی مرزی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه ضرورت دارد. یکی دیگر از اهداف آمریکا جلوگیری از اقتدار بیشتر بشار اسد است. رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته است که به داوود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه اطمینان داده که استقرار نیروی مرزی منافع ملی ترکیه را تهدید نمی‌کند. چاووش اوغلو اما در پاسخ گفته است که دولت ترکیه از توضیحات وزیر خارجه آمریکا قانع نشده. دولت ترکیه یگان‌های مدافع خلق را هم‌پیمان پ ک ک می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتشبد حلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه برای رایزنی درباره تنش تازه بین ایالات متحده آمریکا و ترکیه که هر دو عضو ناتو هستند، به مسکو سفر کرده است. مولود چاووش اوغلو گفته است سفر رئیس ستاد ارتش ترکیه در چارچوب گفت‌وگوهای چند جانبه بین ایران، روسیه و ترکیه انجام شده و هدف از این سفر هم این است که زمینه‌های عملیات نظامی در عفرین با هماهنگی روسیه فراهم بیاید.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که از دولت ترکیه خواسته است به جای آغاز عملیات نظامی در عفرین، با شبه‌نظامیان اسلام‌‌گرا مقابله کند. هیثر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است:

«ما از ترک‌ها خواستیم از بمباران عفرین صرف‌نظر کنند. ما نمی‌خواهیم ترکیه را تحت فشار قرار دهیم. می‌خواهیم متمرکز باشند بر مقابله با داعش.»

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اما روز گذشته در گفت وگو با سی ان ان ترک گفته است دولت ترکیه اطمینان دارد که روسیه با بمباران مواضع کردهای شمال سوریه در عفرین مخالفت نخواهد کرد. به گفته چاووش اوغلو ارتشبد حلوصی آکار در مسکو علاوه بر عفرین، درباره ادلیب و همچنین آینده سوریه نیز با مقامات ارشد ارتش روسیه گفت‌و گو می‌کند.

روز گذشته فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه گفته بود چنانچه حریم هوایی سوریه شکسته شود پدافند هوایی سوریه آمادگی دارد جنگنده‌های شکاری ترکیه را نابود کنند

در مرداد سال جاری محمد حسین باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح از توافق تهران با آنکارا درباره مبارزه با تروریسم خبر داده بود.  در آن زمان ایران و ترکیه درباره مبارزه با پ ک ک به توافق دست یافته بودند.

وزارت خارجه ایران تشکیل نیروی مرزی جدید آمریکا در شمال سوریه را «دخالت آشکار» در امور داخلی سوریه دانسته و خواهان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شده است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است آمریکا قصد ندارد با کردها «نیروی امنیتی مرزی» ایجاد کند و این موضوع «بد» بیان شده.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.