ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی: اگر درآمد طلبه‌ها مناسب نباشد، بنای روحانیت به خطر می‌افتد

امام جمعه مشهد می‌گوید مسئولان باید درآمد ماهانه طلاب را افزایش دهند تا آن‌ها در رفاه و آرامش درس بخوانند.

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی می‌گوید اگر درآمد طلبه‌های حوزه‌های علمیه مناسب نباشد بنای روحانیت و حوزه به خطر می‌افتد.

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی

در بودجه سال ۹۷ برای شورای عالیه حوزه‌های علمیه مجموعاً چهار هزار و ۴۶۴ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران دو هزار و ۷۱۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده. امام جمعه مشهد اما گمان می‌کند این بودجه کافی نیست. او که صبح جمعه ۲۹ دی در مدرسه عالی نواب سخن می‌گفت، درباره ضرورت افزایش بودجه‌ حوزه‌های علمیه گفته است:

«اگر امروز وضعیت اقتصادی طلبه مناسب نباشد خطرهای مختلفی بنای روحانیت و حوزه را تهدید می‌کند. مسئولین امر باید این کار را انجام دهند. اگر طلبه در زندگی خود دیگران را ملاک قرار دهد و زندگی متجملانه و مرفهانه را سرمشق خود کنند، مسوولان به گرد معیشت طلاب نمی‌رسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه سخنانش گفته است طلبه‌ها باید مرفه باشند تا بتوانند با آرامش درس بخوانند:

 «ما باید تلاش کنیم حتی‌الامکان سطح معیشتی طلاب را بالا ببریم تا طلبه فردی مستغنی باشد و با آرامش خاطر درس بخواند و فعالیت‌های خدماتی خود را انجام دهد.»

آمار دقیقی از تعداد طلبه‌ها در ایران وجود ندارد. در ۴۸۰ حوزه علمیه در سراسر ایران دست‌کم ۱۵۰ هزار طلبه به تحصیل علوم دینی مشغول‌اند.

وابستگی حوزه‌های علمیه به بودجه دولت، حوزه‌های علمیه را به فکر درآمدزایی انداخته است. وحیدرضا ملکی، رئیس اداره تبلیغ مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تابستان سال جاری از تشکیل گروه‌هایی از طلبه‌ها برای تبلیغ در فضای مجازی خبر داده بود. این گروه‌ها می‌توانند علاوه بر بودجه مقرر برای طلبگی، از بودجه‌های سازمان تبلیغات اسلامی هم بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattarbeheshti

    صدها هزار طلبه را باید بفرستند مزارع و کارخانجات تا بکار کشاورزی و تولید بپردازند.

  • روزبه

    یعنی کارگر و کارمند مالیات بدن که با اون پول یک عده مفتخور تربیت بشن. اصلا بودجه به چهار قسمت کنید راحتر ه 33% سهم امام خامنه ای 33% بقیه ملاها و 33% سپاه برای اینکه این سه تا دعواشون نشه سر اون 1% خوب 1%بدین به مستضعفین لبنان و یمن .....

  • مومن

    آی جماعت مفت خور بی خاصیت و بی مصرف و زالو صفت همانگونه که دوران کشیش های به ظاهر مقدس در اروپا به پایان رسید و دستشان از سیاست و قدرت و ثروت قطع گردید همان سرنوشت ، ولی بمراتب بدتر، در انتظار شما است.