ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون امنیتی وزارت کشور: تهیه گزارش کامل از اعتراضات اخیر ضروری است 

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور می‌گوید در مورد اعتراضات سراسری اخیر در ایران باید یک گزارش کامل و نهایی تهیه شود که براساس «داده‌های دقیق اطلاعاتی و مبتنی بر واقعیات» باشد.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور می‌گوید در مورد اعتراضات سراسری اخیر در ایران باید یک گزارش کامل و نهایی تهیه شود که براساس «داده‌های دقیق اطلاعاتی و مبتنی بر واقعیات» باشد.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حسین ذوالفقاری جمعه ۱۹ ژانویه / ۲۹ دی گفت: «این که عوامل بیرونی که سر عناد با ما دارند و در این اعتراضات دخالت می‌کنند امری بدیهی است و ما نباید صرفاً به این بدیهیات بسنده کنیم بلکه باید ببینیم چه آسیب‌هایی موجب می‌شود تهدیدات خارجی از آن بهره ببرند.»

او به این منظور از تهیه گزارش «کامل و نهایی» از اعتراضات اخیر توسط وزارت کشور سخن گفت و افزود در این گزارش باید زمینه‌ها و شرایطی که منجر به این رویدادها شد و همچنین ماهیت قضیه و انگیزه‌های افراد حاضر در تجمعات بررسی شود.

اعتراضات دی‌ماه ۱۳۹۶ که در دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران برگزار شد، در پی سرکوب معترضان، بازداشت‌های گسترده و امنیتی‌شدن فضا پایان یافت. بر اساس آمار رسمی، در این اعتراضات ۲۵ نفر کشته شدند و سه هزار و ۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تأکید کرد که گزارش نهایی از این اعتراضات «می‌تواند زمینه‌ساز ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی در کشور برای برخی مسائل و آسیب‌ها باشد.»

حسین ذوالفقاری از جمله مسائل و آسیب‌هایی که سال‌ها‌ بیان شده است را بالا بودن هزینه‌های جاری اداره کشور، ضعف سیستم اداری، نقصان در انجام امور جاری مردم، و فساد اداری عنوان کرد و گفت برای رفع این نارسایی‌ها راهکارهایی ارائه نشده است.

اعتراضات اخیر که با شعارهایی در مخالفت با وضعیت اقتصادی و معیشتی آغاز شد خیلی زود به شعارهایی علیه کل حکومت ایران، رهبر جمهوری اسلامی و جناح‌های مختلف آن تبدیل شد. بیان گسترده چنین شعارهایی در یک حرکت اعتراضی، پس از انقلاب ایران بی‌سابقه بود.

پیش از این، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، رویدادهای اخیر در ایران را کار دشمنان جمهوری اسلامی دانسته بود.

دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.