ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حیدر عبادی: انتخابات پارلمانی عراق در زمان مقرر برگزار می‌شود

پارلمان عراق نتوانست زمان نهایی برگزاری انتخابات پارلمانی را تصویب کند، اما نخست‌وزیر عراق می‌گوید که این انتخابات در زمان تعیین‌شده برگزار خواهد شد.

پارلمان عراق نتوانست زمان نهایی برگزاری انتخابات پارلمانی را تصویب کند، اما نخست‌وزیر عراق می‌گوید که این انتخابات در زمان تعیین‌شده برگزار خواهد شد.

انتخابات پارلمانی در عراق ـ عکس از آرشیو

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق جمعه ۱۹ ژانویه / ۲۹ دی گفت با هرگونه تلاش برای به تأخیر انداختن انتخابات پارلمانی مخالف است و «انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد».

عبادی دو روز پیش نیز گفته بود: «انتخابات در زمان مقرر آن برگزار می‌شود و به‌هیچ‌وجه به تعویق نخواهد افتاد.»

مجلس عراق روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۸ ژانویه / ۲۸ دی برای تصمیم‌گیری در مورد زمان نهایی برگزاری انتخابات تشکیل جلسه داد اما به دلیل به حدنصاب نرسیدن شمار نمایندگان حاضر موفق به اخذ تصمیم نهایی نشد و جلسه تصمیم‌گیری در این‌باره به روز شنبه موکول شد.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است ۱۲ مه ۲۰۱۸  در ۱۸ حوزه انتخاباتی در سراسر عراق از جمله مناطق آزاد شده از اشغال گروه «دولت اسلامی» (داعش) برگزار شود.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز روز پنج‌شنبه گفت: «برگزار نشدن انتخابات به معنای نادیده گرفتن قانون اساسی است و اگر انتخابات برگزار نشود، ممکن است عراق وارد دوره بدی شود.»

انتخابات عراق در شرایطی قرار است برگزار شود، که بسیاری از احزاب و گروه‌های سنی، از جمله فراکسیون پارلمانی «تحالف القوی العراقیه» خواستار به تعویق افتادن آن هستند. بسیاری از احزاب و گروه‌های کرد، از جمله حزب دموکرات کردستان نیز آن را تحریم کرده‌اند. مسأله آوارگان سنی و اشغال کرکوک به دست دولت مرکزی از جمله دلایل اصلی این گروه‌ها برای تعویق یا تحریم انتخابات است.

سازمان ملل و آمریکا نیز با برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در زمان مقرر موافق‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.