ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت آلمان صادرات تجهیزات نظامی به عربستان سعودی را متوقف کرد

دولت فدرال آلمان صادرات تجهیزات نظامی به کشورهایی که در جنگ یمن شرکت دارند را متوقف کرده است.

دولت فدرال آلمان صادرات تجهیزات نظامی به کشورهایی که در جنگ یمن شرکت دارند را متوقف کرده است.

عربستان سعودی از خریداران تانک لئوپارد آلمانی بود.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان جمعه ۱۹ ژانویه / ۲۹ دی اعلام کرد که شورای امنیت فدرال این کشور (BSR) در حال حاضر اجازه صادرات تجهیزات نظامی را «که با نتایج مذاکرات مقدماتی تشکیل دولت جدید سازگار نباشد» صادر نمی‌کند.

شورای امنیت فدرال سیاست‌های امنیتی و دفاعی دولت آلمان را هماهنگ می‌کند و مسئول تصویب صادرات تسلیحات است.

آلمان پس از انتخابات ماه سپتامبر هنوز دولت جدید خود را بر سر کار نیاورده است. در مذاکرات مقدماتی تشکیل دولت جدید که بین حزب سوسیال دموکرات (SPD)، دموکرات مسیحی و (CDU) و اتحادیه سوسیال – مسیحی بایرن (CSU) جریان دارد، این سه حزب توافق کرده‌اند که «دولت فدرال به کشورهایی که در جنگ یمن شرکت دارند از هم‌اکنون تا زمانی که همچنان در این جنگ دخالت دارند، مجوز صادرات تسلیحات صادر نمی‌کند.»

این ممنوعیت از جمله شامل عربستان سعودی می‌شود که در جنگ یمن ائتلافی از کشورهای عربی تشکیل داده و از سال ۲۰۱۵ علیه شیعیان حوثی مورد حمایت ایران می‌جنگد. در این ائتلاف کشورهای امارات متحده عربی، مصر، بحرین، کویت، مراکش، سودان و سنگال شرکت دارند. اردن نیز عضو این ائتلاف است اما آلمان در مورد صدور تجهیزات به این کشور استئنا قائل شده است. اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان یکشنبه گذشته، ۱۴ ژانویه / ۲۴ دی در سفر خود به امان، پایتخت اردن این موضوع را مطرح کرد.

عربستان سعودی یکی از مهمترین کشورهای دریافت‌کننده تسلیحات آلمانی است. پیش از این، خبر تصویب صادرات تجهیزات نظامی به پادشاهی سعودی برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ تأیید شده بود. صادرات این تجهیزات به ارزش حدود ۱۴۸ میلیون یورو را بوده است.

میزان صادرات تسلیحات آلمان به پادشاهی سعودی در سال ۲۰۱۶ در مجموع حدود ۵۳۰ میلیون یورو بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.