ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اشپیگل: هدف جاسوسان سپاه قدس در آلمان موسسات اسرائیلی و یهودی بودند

روزنامه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی ادعا کرده است که به باور مقام‌های اطلاعاتی آلمان، هدف فعالیت جاسوسان سپاه قدس پاسداران ایران در این کشور چند موسسه اسرائیلی و یهودی بوده است.

روزنامه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی ادعا کرده است که به باور مقام‌های اطلاعاتی آلمان، هدف فعالیت جاسوسان سپاه قدس پاسداران ایران در این کشور چند موسسه اسرائیلی و یهودی بوده است.

نشان آژانس اطلاعات فدرال در ساختمان این سازمان در برلین

سه‌شنبه گذشته ۱۵۰ مأمور پلیس آلمان خانه‌های ۱۰ مرد از پاکستان، افغانستان و ترکیه، یک رستوران، یک نان‌فروشی و یک شعبه از یک فست‌فود آمریکایی (که نام دقیق آن مشخص نشده) در بوخوم را بازرسی کردند.

این ۱۰ تن به جاسوسی برای عوامل اطلاعاتی سپاه قدس ایران متهم شده اند.

با این حال هنوز هیچ حکم حلبی صادر نشده است و مدارک کافی برای تأیید اتهام‌ها وجود ندارد. ۹ تن از متهمان اتهامات را تکذیب کرده اند و یک تن سکوتش را نشکسته است. بازپرسان مدارک، میزانی وجود نقدی، تلفن همراه و کامپیوتر متهمان را برای تحقیقات بیشتر ضبط کرده‌اند.

به گزارش اشپیگل، اطلاعاتی از یک سرویس امنیتی خارجی و نیز اطلاعات به دست آمده از سوی اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آلمان منجر به آغاز این پرونده شده است.

راینهولد روبه، سیاستمدار آلمانی و رئیس پیشین انجمن آلمان و اسرائیل گفته که اقدامات این جاسوسان «کیفیت جدیدی» از جاسوسی را به نمایش گذاشته است. از خود او بیش از یک سال به عنوان رئیس انجمن آلمان و اسرائیل جاسوسی می‌شده است.

پیش از این، دادگاهی در آلمان سید مصطفی ح، یک دانشجوی پاکستاتی ۳۱ ساله را به اتهام جاسوسی از راینهولد روبه مجرم شناخت. سید مصطفی ح به درخواست سپاه قدس، مسیرهای رفت و آمد روزانه راینهولد روبه را تحت نظر داشته و از او عکاسی می‌کرده است.

در واکنش به این اتفاق، وزارت خارجه آلمان، سفیر ایران را برای پاسخگویی درباره جاسوسی سپاه قدس در خاک آلمان را احضار کرده و به او تذکر داده که دولت آلمان قانون‌شکنی در خاک این کشور را تحمل نمی‌‌کند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.