ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ‌ معترضان در بازداشتگاه‌ها: رئیس پزشکی قانونی به مجلس فراخوانده شد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفته برای «بررسی علل خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر» رییس پزشکی قانونی کشور به مجلس دعوت شده است. همزمان علی مطهری، نائب رئیس مجلس خبر داد که بازدید از اوین ظرف هفته آینده صورت می‌گیرد. به گفته او، دادستان تهران نیز موافق این بازدید است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفته برای «بررسی علل خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر» رییس پزشکی قانونی کشور به مجلس دعوت شده است.

در هیأت بازدید از اوین پنج یا شش نماینده مجلس حضور دارند

تاکنون دست‌کم دو تن از بازداشت‌شدگان در زندان‌ها جان خود را از دست داده‌اند که مقامات قضائی ایران می‌گویند آن‌ها خودکشی کرده‌اند. در این میان مرگ سینا قنبری در اوین و وحید حیدری در کلانتری اراک تأیید شده و خبر مرگ سارو قهرمانی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج نیز منتشر شده است.

اکنون علی نوبخت حقیقی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران(ایلنا) می‌گوید «در نامه‌ای به رییس مجلس تقاضا کردم برخی از اعضای کمیسیون بهداشت در کمیته حقیقت‌‌یاب برای بازدید از زندان اوین حضور داشته باشند».

ظرف ۱۰ روز گذشته برخی نمایندگان مجلس نیز از خواسته خود برای بازدید از زندان اوین خبر داده بودند. گفته شده بود که مقامات قضایی با بازدید گروهی دستچین‌شده از نمایندگان از زندان اوین موافقت کرده‌اند اما این دیدار تا کنون انجام نشده است.

این نماینده اصلاحطلب مجلس با اشاره به وطیفه نظارتی مجلس تذکر داد که «این بازدید باید انجام شود و واقعیت این است که اگر مجلس نتواند چنین بازدیدی را انجام دهد، مجلس نیست».

امروز، یکم بهمن، علی مطهری، نائب رئیس مجلس خبر داد که بازدید از اوین ظرف هفته آینده صورت می‌گیرد. به گفته او، دادستان تهران نیز موافق این بازدید است.

در هیأت بازدید از اوین پنج یا شش نماینده مجلس حضور خواهند داشت.

دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    روش جدید فریب آخوندهای حکومتی و ظالمان حاکم این شده که خودشان اعتراضات مردم را بیان کنند تا از نارضایتیها موقتا بکاهند! نماینده "رییس جمهور" و " نمایندگان" درخواست دیدار زندانیان سیاسی را میکنند که هنوز از تعداد دقیق آنها استبداد دینی اطلاعی نداده یا مدعی پیگیری "خودکشیها!" میشوند! اما این فریبها دیگر اثر ندارد! استبداد دینی باید از باورها و از ایران برود. شاد باشید. حمید