ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: بازدید از اوین هفته آینده انجام می‌شود

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از بازدید برخی نمایندگان از زندان اوین در هفته آینده خبر داد. او گفته دادستان تهران با این بازدید موافقت کرده است.

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از بازدید برخی نمایندگان از زندان اوین در هفته آینده خبر داد.

مطهری در حاشیه نشست علنی مجلس، یکشنبه اول بهمن‌ماه به خبرنگاران گفت که دادستانی تهران با بازدید نمایندگان از اوین موافقت کرده است.

به گفته این نماینده تهران، رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی مجلس مسئول تعیین هیأتی پنج، شش‌نفره برای انجام بازدید از اوین هستند و اعضای این هیأت به زودی مشخص خواهد شد.

او بازدید از اوین را در راستای تحقیق درباره مرگ سینا قنبری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر دانست و افزود:

قاعدتاً نیاز به تحقیقات بیشتر درباره تعداد خودکشی‌هاست و بد نیست بازدید از اوین به کل کشور تامین داده شود و درباره کل افرادی که گفته می‌شود در حوادث اخیر در زندان‌های کشور خودکشی کرده‌اند تحقیق شود تا تبلیغات و شبهات از بین برود.

تا کنون مرگ سینا قنبری در اوین و وحید حیدری در کلانتری اراک تأیید شده و خبر مرگ سارو قهرمانی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج نیز منتشر شده است. کمپین «نه به اعدام نه به زندان» نیز به نقل از پدر مریم جعفرپور، دانشجوی مهندسی برق ادعا کرده است که این دانشجو در یکی از تجمع‌های اعتراضات سراسری بازداشت شده و سپس جسد او را پس از کالبدشکافی تحویل خانواده داده‌اند. جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز یکشنبه از فراخواندن رئیس پزشکی قانون ایران به مجلس برای «بررسی علل خودکشی برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر» خبر داد.

اعتراضات سراسری دی ۱۳۹۶ از روز هفتم دی‌ آغاز شد و به زودی دامنه آن به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش یافت. به‌گفته مقامات جمهوری اسلامی در این اعتراضات ۲۵ تن کشته و بیش از ۳۷۰۰ تن بازداشت شدند.

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی نیز شنبه از ارائه درخواست به قوه قضائیه برای بازدید از بازداشتگاه‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید:

    دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.