ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش آلمان برای حفظ برجام با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

به گزارش اشپیگل، آلمان به دنبال تحریم ایران به دلیل برنامه موشکی بالستیک و نیز مداخله در کشورهای خاورمیانه، از جمله در جنگ‌های یمن و سوریه است.

روزنامه آلمانی اشپیگل از تلاش‌های آلمان برای جلب موافقت دیگر شرکای اروپایی جهت اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داده است تا توافق هسته‌ای با این کشور را حفظ کند.

اروپا می‌خواهد با تحریم ایران به ترامپ اطمینان بدهد که نگرانی‌هایش را جدی گرفته

اشپیگل شنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ بهمن به نقل از دیپلمات‌ها در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل گزارش داد که آلمان همراه با بریتانیا و فرانسه در حال تلاش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

این تحریم‌ها پاسخی به نگرانی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران است و تلاش در راستای حفظ «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، معاهده حاصل از این توافق توصیف شده است.

ترامپ جمعه ۱۲ ژانوبه / ۲۲ دی برای «آخرین بار» تعلیق تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تمدید کرد. او گفت که در صورت برآورده‌نشدن شرط‌هایش و تصحیح به گفته او «نقایص فاجعه‌بار توافق»، به طور یکجانبه از این توافق بیرون خواهد رفت.

این شرط‌ها که بار اصلی برآورده‌کردن‌شان بر دوش متحدان اروپایی آمریکا در توافق هسته‌ای، فرانسه، بریتانیا و آلمان خواهد بود، عبارتند از: دسترسی فوری بازرسان بین‌المللی به تمام تأسیسات ایران، از جمله تأسیسات نظامی؛ دائمی‌کردن محدودیت ایران در غنی‌سازی اورانیوم؛ و مرتبط‌کردن برنامه‌های توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد به برنامه تسلیحات هسته‌ای به نحوی که هر گونه آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد از سوی ایران به بازگرداندن «تحریم‌های سخت» علیه این کشور بینجامد.

به گزارش اشپیگل، آلمان به دنبال تحریم ایران به دلیل برنامه موشکی بالستیک و نیز مداخله در کشورهای خاورمیانه، از جمله در جنگ‌های یمن و سوریه است.

همزمان ایران نیز از اروپا به خاطر عدم رفع محدودیت‌ها در فعالیت‌های مالی و همکاری تهران با بانک‌های اروپایی مهم ناراضی است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده برای گفت‌و‌گو درباره آینده توافق هسته‌ای قدرت‌های گروه ۱+۵ با ایران هفته آینده به اروپا سفر خواهد کرد.

روابط برلین و تهران در روزهای اخیر به دلیل آنچه «جاسوسی سپاه قدس پاسداران ایران» در خاک آلمان عنوان شده، دچار تنش شده است.

 در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.