ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تأکید خاتمی بر سوءاستفاده عوامل خارجی از اعتراضات دیماه

محمد خاتمی از اصلاح‌طلبان خواسته فاصله خود با دولت را حفط کنند. او خطاب به جریان سیاسی مطبوعش گفته حمایت از دولت نباید سبب غفلت از احقاق حقوق مردم شود.

محمد خاتمی از اصلاح‌طلبان خواسته فاصله خود با دولت را حفط کنند. او خطاب به جریان سیاسی نزدیک به خود گفته حمایت از دولت نباید سبب غفلت از احقاق حقوق مردم شود. او همزمان از اصلاح‌طلبان خواست تا با جریانات برانداز و ضدانقلاب مرزکشی کنند.

رئیس دولت اصلاحات در دیدار اعضای انجمن مدرسین دانشگاه‌ها از اصلاح‌طلبان خواسته در مقام نماینده مطالبات به‌حق مردم ظاهر شوند.

عملکرد اصلاح‌طلبان در جریان اعتراضات سراسری دیماه انتقادهای فراوانی را به دنبال داشته است.

محمد خاتمی در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره اعتراضات سراسری گفته «اینها اعتراض داشتند؛ «آشغال» و «آشوب طلب» نبودند بلکه جوانانی بودند که احساساتشان غلبه کرده».

او همچنین بر نقش عوامل خارجی در اعتراضات سراسری دیماه دست گذاشته است: «آمریکا و اسراییل و آنهایی که دستشان به خون مردم با ترور آغشته است و آنهایی که مردم با انقلاب آنها را بیرون راندند، در این جریان آمدند وسط صحنه و سوءاستفاده کردند و این سبب شد که اکثریت جامعه ناراضی ما خودشان را کنار بکشند».

او با این حال منشأ اعتراضات را بی اعتمادی به حاکمان عنوان کرده است.

نخستین واکنش محمد خاتمی به اعتراضات اخیر با انتقاداتی شدیدی مواجه شده بود. چند روز پس از آغاز تظاهرات سراسری در ایران، مجمع روحانیون مبارز به ریاست او بیانیه‌ای صادر و عناصر «فرصت‌طلب و عوامل آشوبگر» را به ایجاد آشوب و ناامنی متهم کرد.

در آن بیانیه نیز روحانیون مبارز به نقش عوامل خارجی اشاره کرده بودند.

در جریان اعتراضات دیماه شعاری‌هایی نیز علیه اصلاح‌طلبان سر داده شده بود.

دوسیه تظاهرات اعتراضی ۱۳۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خسته ناراضی

    سکوت کنی خیلی بهتره.

  • bijan

    چرا سخنان خاتمی را کامل پخش نمیکنید ؟!

  • Mike

    الان تفاوت راديو زمانه و رجانيوز چيه دقيقا؟ تيتر نامناسب و عدم پوشش مهمترين بخشهاي صحبت هاي آقاي خاتمي چه دردي رو دوا ميكنه؟ دنبال چي هستيد دقيقا؟ آزادي بيان مثلا؟