ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه ۲۴ نفر را به اتهام مخالفت با حمله نظامی به سوریه بازداشت کرد

مقام‌های ترکیه روز دوشنبه ۲۲ ژانویه / ۲ بهمن اعلام کردند که ۲۴ نفر به اتهام «تبلیغات تروریستی» در شبکه‌های اجتماعی علیه حمله نظامی این کشور به شبه‌نظامیان کرد در سوریه، بازداشت شده‌اند.

مقام‌های ترکیه روز دوشنبه ۲۲ ژانویه / ۲ بهمن اعلام کردند که ۲۴ نفر به اتهام «تبلیغات تروریستی» در شبکه‌های اجتماعی در مخالفت با حمله نظامی این کشور به شبه‌نظامیان کرد در سوریه، بازداشت شده‌اند.

مأموران امنیتی ترکیه ـ عکس از آرشیو

خبرگزاری آناتولی به‌نقل از وزارت کشور ترکیه نوشته است که این افراد در عملیاتی در سراسر ترکیه در ارتباط با خدشه‌دار کردن تصویر عملیات نظامی در سوریه دستگیر شدند.

ترکیه از روز شنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی حملات نظامی خود را به شمال سوریه علیه «یگان‌های مدافع خلق»، نیروی نظامی کردهای سوریه، آغاز کرده است.

آنکارا شبه‌نظامیان کرد سوریه را «تروریست» و هم‌پیمان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند. این حزب در ترکیه ممنوع و دولت این کشور با آن در جنگ است.

«یگان‌های مدافع خلق» مورد حمایت آمریکا هستند. آن‌ها سال گذشته با کمک ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا رقه را از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج کردند.

خبرگزاری آناتولی روز دوشنبه همچنین گفته است که دادستانی در استانبول حکم بازداشت ۵۷ نفر را به اتهام «تبلیغات تروریستی» و «توهین به رئیس جمهوری» بر روی اینترنت در ارتباط با حمله نظامی به سوریه، صادر کرده است. هنوز معلوم نیست که بازداشت ۲۴ نفر در چارچوب همین حکم بوده است یا خیر.

رسانه‌های ترکیه گفته‌اند که پرونده در این رابطه در چندین استان ترکیه، به‌ویژه در استان‌های جنوب شرقی که بیشتر جمعیت آن‌ها کرد هستند، به جریان افتاده است.

شبکه تی‌آرتی ترکیه گفته است که دادستان عمومی وان، واقع در جنوب شرق ترکیه، پرونده‌ای علیه چهار نماینده محلی حزب دموکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع کردها گشوده است. گفته می‌شود که آن‌ها در شبکه توئیتر علیه حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه اظهارنظر کرده‌اند.

پلیس ترکیه روز گذشته، یکشنبه ۲۱ ژانویه / یکم بهمن، مانع از برگزاری دو تظاهرات علیه حمله نظامی به سوریه شد. یکی از این تظاهرات در استانبول برگزار شد و هفت نفر بازداشت شدند. تظاهرات دیگر در دیاربکر بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، روز یکشنبه هشدار داد که هر کس علیه حمله به سوریه اقدام کند «بهای گزافی خواهد پرداخت».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.