ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایش «روز عقیم» توقیف شد

به درخواست نهادهای «غیر فرهنگی» مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی نمایش حسین کیایی را از جشنواره تئاتر فجر کنار گذاشت.

به درخواست نهادهای «غیر فرهنگی» و «خارج از مجموعه وزارت ارشاد» اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی، نمایش «روز عقیم» به کارگردانی حسین کیانی را از برنامه‌های جشنواره تئاتر فجر کنار گذاشت.

حسین کیانی، کارگردان نمایش «روز عقیم» در کنار بازیگران نمایش‌اش در تماشاخانه باران

نمایش «روز عقیم» به کارگردانی حسین کیانی در تماشاخانه خصوصی باران روی صحنه رفته است. موضوع این نمایش به آتش کشیدن محله «قلعه» یا «شهر نو» تهران در دی ۱۳۵۷ در جریان انقلاب اسلامی‌ست. مأموران آتش‌نشانی تهران که با انقلابیون مسلمان اعلام همبستگی کرده بودند از اطفای حریق خودداری کردند و گروهی از جوانان انقلابی مسلمان هم به زنان تن‌فروش حمله کردند. آیت‌الله طالقانی در آن زمان تهاجم به شهرنو تهران را محکوم کرده بود.

پوستر نمایش «روز عقیم» به کارگردانی حسین کیانی

حسین کیانی، کارگردان نمایش «روز عقیم» به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که به دستور وزارت ارشاد اسلامی این نمایش از جشنوتره تئاتر فجر کنار گذاشته شد. مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در نامه‌ای به کارگردان این نمایش گفته بود:

«رویدادهای نمایش "روز عقیم" و خط سیر شخصیت‌ها و چهارچوب روایی و تاریخی داستان، آنقدر تلخ و گزنده است که مناسب اجرا در جشنِ انقلاب و جشنواره تئاتر فجر نیست.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) شورای نظارت بر مرکز هنرهای نمایشی در جلسه‌ای که با حسین کیانی برگزار کرده به او خبر داده که برخی نهادهای «غیر فرهنگی» و «خارج از مجموعه وزارت ارشاد اسلامی» دستور داده‌اند که نمایش «روز عقیم» در جشنواره تئاتر فجر به نمایش درنیاید.

در نمایش «روز عقیم» بازیگران زن هنرنمایی می‌کنند. در این نمایش فهیمه اَمَن‌زاده در نقش اکرم و شایسته ایرانی که اولین حضورش در سینما با فیلم «آفساید» ساخته جعفر پناهی بود در نقش پری بازی می‌کنند و الهه شه‌پرست و رویا میرعلمی هم نقش لیلی و پری را روی صحنه ایفا می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.