ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیئت علمی ۳۴ دانشگاه: «با تعیین سقف حقوق مخالفیم»

افزایش حقوق کارکنان دولت که بیش از ۵ میلیون تومان درآمد دارند، از سال آینده ممنوع شده است. اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها معترض‌اند و می‌گویند این منع باید لغو شود.

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی سقف حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی را ۵ میلیون تومان تعیین کرد. همزمان با این مصوبه دانشگاه آزاد امتیاز ویژه‌ای برای خانواده کسانی که در جنگ ایران با عراق شرکت داشتند، در نظر می‌گیرد.

ممنوعیت افزایش حقوق و محدودیت پاداش بازنشستگی اعضای هیئت علمی، اعتراض تشکل‌های صنفی مدرسان دانشگاه‌ را برانگیخت.

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی  افزایش حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ ماهیانه بیش از ۵ میلیون تومان درآمد دارند را ممنوع کرد.

نمایندگان مجلس می‌گویند که این ممنوعیت برای کاهش بار مالی دولت و بودجه جاری  به تصویب رسیده است. در این مصوبه اما اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیئت‌های علمی  در کنار مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها، اعضای شوراهای مراکز استان‌ها و روسای دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته‌اند. مسئله‌ای که با اعتراض گروهی از اعضای هیئت‌های علمی هم روبرو شده است.

غلامرضا حسنی عضو هیئت علمی دانشگاه فرودسی مشهد، این مصوبه را «غیرکارشناسی» و «بی‌توجه به معیشت و منزلت» مدرسان دانشگاه‌ها توصیف کرد.

او به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که اجرای این مصوبه به «بازنشستگی پیش از موعد» و «خروج اساتید از ایران» خواهد انجامید.

تشکل‌های صنفی اعضای هیئت علمی ۳۴ دانشگاه ایران هم در نامه‌ای که خبرگزاری کار ایران، ایلنا، دوشنبه ۲ بهمن منتشر کرد، تصویب این قانون را  به معنای «تنبیه افرادی که سال‌های طولانی عمر خود را وقف پیشرفت علمی کشور و آموزش جوانان کرده‌اند» دانستند.

تشکل‌های صنفی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها «قرار دادن اعضای هیات علمی در کنار برخی مقامات از قبیل مدیران عامل و اعضای هیات مدیره برخی موسسات» را «عمل ناصواب» و «قیاس مع‌الفارق» خواندند که «باعث ایجاد جو روانی ناسالم در مراکز علمی و بروز احساس عدم امنیت شغلی در بین اعضای هیات علمی با سابقه و با تجربه دانشگاه‌ها خواهد شد».

نویسندگان نامه همچنین «تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان» را موجب «ضربه سنگین و جبران ناپذیر به مجموعه علمی کشور» دانسته‌اند و از رئیس مجلس خواسته‌اند که ترتیبی اتخاذ کند تا این محدودیت از قانون بودجه حذف شود.

این مصوبه پیشتر با مخالفت منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی روبرو شده است. غلامی که از مدافعین خصوصی‌سازی آموزش و دانشگاه است، اجرای این مصوبه را موجب «مشکلات جدی در حفظ و تداوم فعالیت‌های علمی استادان و پژوهشگران» خوانده و از رئیس مجلس خواسته بود: « با اتخاذ تصمیم‌ها، تمهیدهای مناسب و اصلاح این مصوبه، نگرانی جامعه علمی و دانشگاهی کشور را برطرف کند».

امتیاز ویژه دانشگاه آزاد برای «خواص»

در حالیکه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی نسبت به تعیین سقف دستمزد و پاداش بازنشستگی  ابراز نگرانی می‌کنند، حسین نصیرزاده «مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی» از تعیین امتیاز ویژه برای خانواده کسانی که در جنگ ایران و عراق شرکت کردند، خبر داد.

او گفت که «اعضای هیات علمی و کارکنان شاهد و ایثارگر شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی» از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

به گفته نصیرزاده بخشنامه معافیت مالیاتی این گروه به بخش‌های مختلف دانشگاه ابلاغ شده است. او همچنین گفت که دانشگاه آزاد به دنبال تدوین آئین‌نامه‌ای برای «به‌کارگیری اساتید بازنشسته ایثارگر» است.

جمهوری اسلامی خانواده افرادی که در جنگ ایران و عراق حضور داشتند، به اسارت گرفته و یا کشته شدند را«خانواده شهدا و ایثارگران» می‌نامد.

بیشتر بخوانید:

بودجه ۹۷: اعتباری برای مطالبات فرهنگیان پیش‌بینی نشده

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • توجه کامنت‌ها

    نمی دانم اطلاع داردی معلمان حق التدریسی ارزشگاهها آزاد (که اغلب توسط همین بازنشتگان اموزش و پرورش و یا نروچشی ها هستند) دارند ماه کمتر زا یک ملیون تومان و گاه نیم ملییون تومان کار یمکنند، با ساعات کرا بیشتر و بدون بیمه! شما معلم های رسمی، فقط به فکر خودتان هستید