ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض گسترده دانشجویان به انتصاب یک مدیر احمدی‌نژادی در دانشگاه شیراز

غلامرضا رخشنده در دوره محمود احمدی‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه شیراز بوده. او در آن زمان با ده‌ها فعال دانشجویی برخورد و آن‌ها را به کمیته انضباطی معرفی کرده است.

انتصاب غلامرضا رخشنده به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز باعث اعتراضات گسترده فعالان دانشجویی شده است.

دانشگاه شیراز

غلامرضا رخشنده در دوره محمود احمدی‌نژاد معاون دانشجویی دانشگاه شیراز بوده. او در آن زمان با ده‌ها فعال دانشجویی برخورد و آن‌ها را به کمیته انضباطی معرفی کرده است.

تحولات چند ماه اخیر نشان می‌دهد تلاش‌هایی در جریان است تا فضای امن دانشگاه شیراز برای فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی به یک فضای امنیتی تبدیل شود.

شماری از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای مشترک ابراز نگرانی کرده‌اند که با این انتصاب، فضای فرهنگی و فعالیتی دانشجویان «امنیتی» شود.

این تشکل‌های دانشجویی گفته‌اند برنامه پاکسازی دانشگاه شیراز از مدیران اصلاح‌طلب و اعتدالگرا از چندی قبل آغاز شده است.

سید سبحان تقوی، فعال سابق دانشجویی در دانشگاه شیراز گفته است: «تغییرِ بی‌تأخیر فرد منصوب شده می‌تواند از دو قطبی شدن و رادیکالیزه کردن فضای دانشگاه که سود هیچ فرد و گروه و جریانی در آن نیست جلوگیری کند. در غیر این صورت‌ ای بسا با شروع ترم جدید دامنه اعتراض‌ها بالا بگیرد.»

تقوی همچنین گفته است: «نمی‌توان فردی را در رأس مسئولیت فرهنگی و دانشجویی دانشگاهی به قدمت و وسعت دانشگاه شیراز گذاشت که با کار فرهنگی یک‌سره بیگانه است یا دانشجویان از مدیریت ایشان در مدت دانشجویی خود، خاطرات خوبی در ذهن ندارند.»

لینک این مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.