ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیلرسون: کارگروهی برای یافتن نواقص برجام تشکیل می‌شود

برجام ۲ به تدریج تحقق پیدا می‌کند. اعمال تغییراتی در توافق هسته‌ای برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در درازمدت، کاهش نفوذ ایران در خاورمیانه و برنامه موشکی جمهوری اسلامی.

دستاورد سفر وزیر خارجه آمریکا به لندن مشخص شد: تشکیل کارگروهی از کارشناسان برای یافتن نواقص توافق هسته‌ای و تلاش برای برطرف کردن این نواقص بنا به خواست دولت آمریکا با افزودن بندهایی به توافق هسته‌ای در جهت محدود کردن برنامه موشکی ایران و میزان نفوذ جمهوری اسلامی در سوریه، یمن، عراق و لبنان.

۲۲ ژانویه ۲۰۱۸: رکس تیلرسون و بوریس جانسون وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا در لندن

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۲۲ ژانویه/ ۲ بهمن در سفرش به لندن با ترزا می، نخست‌وزیر، بوریس جانسون، وزیر خارجه و مارک سدویل، مشاور امنیت ملی بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در دیدار و گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با مقامات بریتانیایی مقرر شد که گروهی از کارشناسان در کارگروهی نواقص برجام را بررسی کنند.

تیلرسون در جمع خبرنگاران گفته است:

«گمان می‌کنم گروه ۳ (آمریکا، بریتانیا و فرانسه) درباره برخی بخش‌های توافق هسته‌ای و برخی رفتارهای ایران (در خاورمیانه) با هم توافق دارند.»

رئیس جمهور آمریکا برخلاف میل باطنی‌اش جمعه ۱۲ ژانویه/ ۲۲ دی برای آخرین بار تمدید تعلیق تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را تصویب کرد. برنامه دونالد ترامپ این است که در طی ۱۲۰ روز با همکاری شرکای آمریکا در اتحادیه اروپا درباره مکمل برجام به توافق برسد. قرار است که این مکمل‌ها برنامه موشکی ایران را محدود کند و همچنین تعداد سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای ایران و لذا میزان غنی‌سازی اورانیوم را برای همیشه به سطح کنونی محدود سازد. (محدودیت ۲۰۲ کیلوگرمی اورانیوم ۳.۶۷ درصد و محدودیت ذخایز آب سنگین به میزان ۱۳۰ تن)

پیش‌بینی می‌شود که کارگروه بررسی نواقص برجام هفته آینده برای نخستین بار تشکیل جلسه بدهد. هدف این کارگروه این است که راهکارهایی برای رفع نواقص برجام ارائه دهد. طبعاً در این صورت می‌بایست بندهایی به توافق هسته‌ای با ایران افزوده شود.

بوریس جانسون نیز در جمع خبرنگاران یادآوری کرده است که بریتانیا به وظیفه خود در برابر متحدانش عمل می‌کند. جانسون در همان حال به تأکید خاطرنشان کرده که آنچه که مبنای توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بوده تحریف نمی‌شود.

وزیر خارجه آمریکا برای دیدار و گفت‌وگو با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه لندن را به مقصد پاریس ترک می‌کند. بحران شبه‌جزیره کره، اوکراین و جنگ داخلی سوریه از دیگر موضوعاتی‌ست که در این گفت‌وگوها مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.