ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بروجردی: برجام به هم بخورد به مجامع بین‌المللی شکایت می‌بریم

افزودن مکمل‌هایی به برجام مطابق نظر رئیس جمهور آمریکا به تدریج تحقق می‌یابد. علاءالدین بروجردی می‌گوید ایران حق دادخواهی را برای خود محفوظ می‌داند.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه بر سر تشکیل کارگروهی درباره تعیین مکمل‌ها و افزودن بندهایی به توافق هسته‌ای با ایران برای محدود کردن برنامه موشکی جمهوری اسلامی و میزان نفوذ ایران در خاورمیانه به توافق رسیده‌اند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه‌ هم ضرورت افزودن مکمل‌هایی به برجام را یادآوری کرده. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌گوید اگر برجام به هم بخورد، ایران حق شکایت به مجامع بین‌المللی را برای خود محفوظ می‌داند.

نمایش موشک‌های سپاه در میدان بهارستان تهران

علاءالدین بروجردی سه‌شنبه ۳ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره مکمل‌های برجام گفته است:

«غربی‌ها و همه آنهایی که متحدان غربی‌ها هستند، باید بدانند که ایران در موضوع موشکی هیچ مذاکره‌ای با هیچ کشوری انجام نمی‌دهد. اظهارنظر درباره فعالیت‌ موشکی ایران، دخالت در امور داخلی محسوب می‌شود و ما حق دادخواهی به مجامع بین‌المللی را برای خود محفوظ می‌دانیم. کشورهایی که قصد کارشکنی در روند اجرای برجام را دارند، بدانند که راه برای بازگشت فوری ایران به ماقبل برجام باز است و ما نیز قطعاً ابتکار عمل را مانند گذشته در دست خواهیم گرفت.»

 رئیس جمهور آمریکا ۱۲۰ روز به اتحادیه اروپا وقت داده که درباره مکمل‌های برجام به راهکاری دست پیدا کند. روز گذشته، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به لندن و پاریس از تشکیل کارگروهی از کارشناسان برای گفت‌وگو درباره بندهای مورد نظر ترامپ خبر داد.  قرار است که این مکمل‌ها برنامه موشکی ایران را محدود کند و همچنین تعداد سانتریفیوژهای تأسیسات هسته‌ای ایران و لذا میزان غنی‌سازی اورانیوم را برای همیشه به سطح کنونی محدود سازد. (محدودیت ۲۰۲ کیلوگرمی اورانیوم ۳.۶۷ درصد و محدودیت ذخایز آب سنگین به میزان ۱۳۰ تن)

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته است که چنانچه برجام نقض شود، ایران آمادگی دارد که غنی‌سازی اورانیوم را به میزان پیش از توافق هسته‌ای از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خسته ناراضی

    در وضعیت ملوک الطوایفی، نادان و قدرت طلبی مثل بروجردی باید دوباره بدنبال غنی سازی باشه.