ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت و رسانه‌ها علیه زنان ورزشکار: تحقیر، تکذیب و نادیده‌انگاری

یک ورزشکار زن در خیابان مورد حمله قرار می‌گیرد، دیگری را آموزش و پرورش تحقیر می‌کند و آن یکی در انزوا از دنیا می‌رود. عضو شورای شهر تهران می‌گوید زنان شهروندان درجه دو نیستند.

یک ورزشکار زن در خیابان مورد حمله قرار می‌گیرد، دیگری را آموزش و پرورش تحقیر می‌کند و آن یکی در انزوا از دنیا می‌رود در حالی که مسئولان ورزشی حتی فوتبالیست بودن او را تکذیب می‌کنند. یک عضو شورای شهر تهران از عملکرد رسانه‌ها در برخورد با اتفاقات اخیر برای زنان ورزشکار انتقاد کرده و گفته زنان شهروندان درجه دو نیستند.

آتنا محمدی، دروازه بان تیم ملوان هفته قبل به علت ایست قلبی درگذشت

شهربانو امانی، در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران به گزارش‌های رسانه‌ها درباره زنان ورزشکار اشاره کرده و تذکر داده که زنان شهروندان درجه دو نیستند و نباید رسانه‌ها به گونه‌ای کار کنند که تصور کنیم حتی یک صدم هم به زنان توجه نمی‌شود.

او همچنین با اشاره به مرگ آتنا محمدی فوتبالیست جوان تیم ملوان، از نحوه ورود رسانه‌ها و مسئولین به این موضوع انتقاد کرده است. آتنا محمدی، دروازه‌بان تیم منحل شده ملوان بود که در ۲۴ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت اما رئیس سازمان لیگ بانوان در مورد او گفت: «طبق اسناد، آتنا محمدی به هیچ عنوان قراردادی با ملوانی ها نبسته که مدارکش در فدراسیون به ثبت رسیده باشد. شاید به عنوان بازیکن آزاد کنار ملوان تمرین می‌کرده. اگر قرارداد بسته بود، در سازمان لیگ پرونده پزشکی داشت.»

 شهربانو امانی همچنین به گفته‌های مهشید اشتری، دختر ورزشکار پینگ پنگ باز اشاره کرده و گفته: «قبلا می‌گفتند دختر درس می‌خواهد چه کار، باید شوهر کند اما حالا می‌گویند دختر ورزش چه می‌خواهد؟»

مهشید اشتری بازیکن تیم ملی پینگ‌پنگ چند روز قبل گفته بود که در آموزش و پرورش به او گفته‌ شده «دختر باید درس بخواند و ورزش نکند.»

شهربانو امانی همچنین به مورد متین معززی، دوچرخه سوار ایرانی اشاره کرده که از سوی افرادی مورد حمله قرار گرفته است. امانی گفته: «باید دختران در جامعه حضور داشته باشند و اگر می‌بینید که برخی رفتارها در جامعه کاهش یافته به دلیل حضور زنان است.»

بر اساس گزارشی که اواخر دی ماه منتشر شد، متین معززی، قهرمان اسکیت سرعت زنان ایران در حال دوچرخه سواری از سوی یک موتورسوار مورد حمله قرار می‌گیرد و فرد ناشناس  او  را با لگد پرتاب می‌کند.

سایت «قم اسپورت» هم مدتی پیش گزارش داده بود که بعد از ظهر یکشنبه، ۱۸ دی در خیابان خاکفرج قم، یک موتور سوار به صورت عمد از پشت با یک دختر دوچرخه سوار تصادف کرده و آن دختر تعادل خود را از دست داده و از ناحیه صورت و سر به شدت آسیب دیده است.

عدم حمایت از ورزشکاران زن، عدم پوشش اخبار ورزش زنان در رسانه‌ها، محدودیت‌های قانونی و خانوادگی برای ورزش زنان، ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها و پوشش دست و پا گیر زنان ورزشکار، تنها بخشی از مشکلات ورزش حرفه‌ای زنان در ایران است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.