ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با آغاز «طرح آرامش و امنیت شبانه تهران» ۱۲۰ نفر بازداشت شدند

نیروی انتظامی تهران در ساعات پایانی دوشنبه ۲ بهمن طرح جدیدی را با نام «طرح آرامش و امنیت شبانه تهران» آغاز و در همان ساعات اولیه ۱۲۰ نفر را در شمال غرب تهران بازداشت کرد.

نیروی انتظامی تهران در ساعات پایانی دوشنبه ۲ بهمن طرح جدیدی را با نام «طرح آرامش و امنیت شبانه تهران» آغاز و در همان ساعات اولیه ۱۲۰ نفر را در شمال غرب تهران بازداشت کرد.

«طرح آرامش و امنیت شبانه تهران»؛ مأموران انتظامی در میدان آزادی تهران

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز گذشته اعلام کرد که «طرح آرامش و امنیت شبانه تهران» تا صبح سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

به‌گفته او در این طرح صدها نفر از مأموران پلیس‌های مبارزه با مواد مخدر، امنیت، پیشگیری، آگاهی، پلیس راهور و یگان‌های عملیاتی شرکت دارند.

«جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها»، «دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس»، «برخورد با خودروهای مزاحم»، «برخورد با سرقت و زورگیری‌های شبانه» از جمله اهداف این طرح عنوان شده است.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ صبح سه‌شنبه درباره اجرای این طرح در طول شب گذشته اعلام کرد که در این طرح پلیس امنیت تهران بزرگ «برخورد با مزاحمان نوامیس را در دستور کار خود قرار داد» و در طول اجرای آن ۱۲۰ نفر از آن‌ها در پارک‌ها و قهوه‌خانه‌ها دستگیر شدند.

همچنین به‌گفته رئیس پلیس اطلاعات، ۸۹ قهوه‌خانه‌ و باشگاه‌ ورزشی مورد بازرسی قرار گرفت و یک قهوه‌خانه که تعدادی از افراد در آن مشروبات الکی می‌نوشیدند «پس از درگیری با پلیس با شلیک مأموران دستگیر شدند و قهوه‌خانه نیز پلمب شد.»

علیرضا لطفی همچنین از بازداشت «تعداد قابل توجهی از اتباع خارجی غیرمجاز» در طول این عملیات خبر داد.

«طرح آرامش و امنیت شبانه تهران» هر شب انجام می‌شود.

مقامات انتظامی ایران بارها از اجرای چنین طرح‌هایی خبر داده‌اند. آن‌ها هدف از این طرح‌ها را مقابله با جرایم اجتماعی عنوان می‌کنند و به‌منظور ترویج آن چنین وانمود می‌کنند که مردم درخواست اجرای چنین طرح‌هایی را دارند.

این در حالی است که به‌گفته رسانه‌های رسمی ایران آمار خشونت و بزهکاری در جامعه از مرز بحران گذشته و سن بزهکاری در ایران نیز کاهش یافته است.

در مهرماه سال جاری، حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌وگو با روزنامه شهروند نسبت به رشد آسیب‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرد و گفت: «گسترش کانون‌های اصلاح و تربیت کودکان نشان‌دهنده این است که سن ارتکاب به جرایم پایین‌تر آمده و تعداد این افراد نیز بیشتر شده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattarbeheshti

    در بیشتر میادین و چهارراه‎های اصلی پایتخت پلیس از نیمه‎های شب تا روشن شدن هوا مستقر می‎شود. گشتی‎ها در خیابان‎ها رفت و آمد شهروندان را کنترل می‎کنند و موازی با آنها بسیجی‎ها و سپاه پاسداران ایست‎های بازرسی ایجاد کرده و در محلات و خیابان‎های فرعی و کوچه‎ها همه چیز را کنترل کرده و موارد مشکوک را گزارش می‎دهند و مراقب‌اند کسی روی دیوارها شعار ننویسد و فعالیت مشکوکی نکند!. مقام‎های انتظامی اما این وضعیت را «حکومت نظامی» نمی‌دانند بلکه مانند بسیاری موارد دیگر برای آن نام مستعار گذاشته و حکومت نظامی عملا موجود را «طرح بزرگ امنیت و آرامش شبانه» و «ارتقاء امنیت شبانه» می‌نامند!.

  • کوین

    تهران در روز روشن و در شلوغ ترین ساعات و در لوکس ترین محلات هم امنیت ندارد ، حال مدعی تامین امنیت در نیمه شب می شوند!! نگاهی به اخبار منتشره از جرم و جنایت در مطبوعات حکومتی و صدا و سیمای دولتی گواهی است بر این مدعی . از سوی دیگر خودِ همین نیروی فاسدِ انتظامی مهمترین عامل ناامنی هست . چه مستقیم و از طریق زورگیری های قانونی! یا همان "باج" وچه غیر مستقیم از طریق تشکیل و هدایتِ باند های سرقت و فروش مواد و کلاهبرداری و ده ها جرم دیگر .