ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: ادامه بازداشت گسترده مخالفان حمله نظامی به سوریه

در ترکیه مخالفان حمله نظامی این کشور به شمال سوریه همچنان زیر فشارند و بازداشت می‌شوند. تاکنون ۹۱ نفر بازداشت شده‌اند.

در ترکیه مخالفان حمله نظامی این کشور به شمال سوریه همچنان زیر فشارند و بازداشت می‌شوند. تاکنون ۹۱ نفر بازداشت شده‌اند.

بازداشت یکی از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها ـ یکشنبه ۲۱ ژانویه / یکم بهمن

یکی از سخنگویان حزب دموکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع حقوق کردها، سه‌شنبه ۲۳ ژانویه / ۳ بهمن در استانبول گفت شمار زیادی، از جمله سیاستمداران این حزبِ قانونی، در شهرهای مختلف ترکیه بازداشت شده‌اند.

مأموران امنیتی ترکیه در شهرهای آنکارا، ازمیر و سیرت (یا سعرد) در جنوب شرق این کشور دفاتر حزب دموکراتیک خلق‌ها را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

علیه احمد ییلدیریم، معاون رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها حکم بازداشت صادر شده است.

خبرگزاری آناتولی گفته است که در سراسر ترکیه ۹۱ نفر به اتهام «تبلیغات تروریستی» بازداشت شده‌اند. دولت ترکیه کسانی را که مخالف حمله نظامی به شمال سوریه هستند مبلغان تروریسم می‌خواند.

بر اساس گزارشی از روزنامه جمهوریت، از روز دوشنبه تاکنون دست‌کم ۵ روزنامه‌نگار به‌دلیل انتقاد از این حمله در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شده‌اند.

مقام‌های ترکیه روز گذشته دوشنبه ۲۲ ژانویه / ۲ بهمن اعلام کردند که ۲۴ نفر به اتهام «تبلیغات تروریستی» در شبکه‌های اجتماعی در مخالفت با حمله نظامی این کشور به شبه‌نظامیان کرد در سوریه، بازداشت شده‌اند.

ترکیه از روز شنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی حملات نظامی خود را به شمال سوریه علیه «یگان‌های مدافع خلق»، نیروی نظامی کردهای سوریه، آغاز کرده است.

آنکارا شبه‌نظامیان کرد سوریه را «تروریست» و هم‌پیمان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند. این حزب در ترکیه ممنوع و دولت این کشور با آن در جنگ است.

«یگان‌های مدافع خلق» مورد حمایت آمریکا هستند. آن‌ها سال گذشته با کمک ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا رقه را از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.