ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسماعیل کوثری: در سوریه می‌مانیم

جانشین قرارگاه ثارالله گفته است تا زمانی که سوریه به حضور نیروهای سپاه نیاز داشته باشد، این نیروها در سوریه باقی می‌مانند.

جانشین قرارگاه ثارالله گفته است تا زمانی که سوریه به حضور نیروهای سپاه نیاز داشته باشد، این نیروها در این کشور باقی می‌مانند.

گروهی از اعضای سپاه پاسداران (عکس: آرشیو)

اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله چهارشنبه ۴ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اعلام کرده که جمهوری اسلامی قصد ندارد از سوریه خارج شود:

«مادامی که سوریه نیاز داشته باشد و تا وقتی که جرثومه‌های فسادی مثل باقیمانده‌های داعش - که البته به هیچ عنوان مثل گذشته سازماندهی شده نیستند - در سوریه باشند، جمهوری اسلامی در این کشور به درخواست دولت قانونی سوریه باقی می‌ماند.»

اواخر شهریور سال جاری، ایران و سوریه برای ساخت و بازسازی چند نیروگاه و شبکه برق‌رسانی در سوریه تفاهمنامه امضاء کردند. ارزش این قراردادها «چند صد میلیون یورو» اعلام شده است.  قرار است که سپاه پاسداران به دلیل شرایط امنیتی ویژه سوریه، اجرای این پروژ‌ه را به عهده بگیرد.

در روزهای اخیر مجدداً بحث فعالیت‌های اقتصادی سپاه در ایران مطرح شده. امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز شنبه ۳۰ دی در گفت‌وگو با روزنامه دولتی ایران گفته بود که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت داده تا بنگاه‌های اقتصادی سپاه و ارتش را واگذار کند و نیروهای مسلح «از کارهای اقتصادی غیرمرتبط به هر دلیل، خارج شوند». اسماعیل کوثری اما گفته بود فعالیت‌های سپاه اقتصادی نیست و بلکه عمرانی‌ست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرد آزاد

    یه سپاهی خوب یه سپاهی مرده است.