ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی به زندان قرچک منتقل شدند

آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در زندان اوین پس از ضرب و شتم توسط پنج مامور مرد به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.

آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانیان سیاسی زندان اوین، روز چهارشنبه چهارم بهمن، پس از ضرب و شتم شدید به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند. معصومه نعمتی، مادر آتنا دائمی، در توییتر خود این اخبار را تایید کرده است.

آتنا دائمی (راست) و گلرخ ابراهیمی، هر دو با احکام طولانی در زندان به سر می‌برند

بر اساس گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی ابتدا به دایره اجرای احکام احضار و سپس برای بازجویی به بند دو الف منتقل شده‎اند.

پس از مخالفت و اعتراض آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی از بازجویی جداگانه، روند بازجویی شکل نگرفته و ماموران که شامل پنج مرد و دو زن بوده‎اند، برای انتفال آنها وارد اتاق شده‎اند.

این دو زندانی پس از مخالفت و درخواست برگه یا حکم انتقال، از سوی پنج مامور مرد مورد ضرب و شتم شدید، توهین و تحقیر قرار گرفته‎اند. سرانجام ساعت ۲۱:۳۰ چهار مامور لباس شخصی مسلح، این دو زندانی را به زندان قرچک ورامین منتقل کرده‎اند. 

بر اساس این گزارش، انتقال این دو به دستور حاجی مرادی، دادیار زندان اوین انجام شده است.

هفته گذشته خباری منتشر شده بود که بر اساس گزارش یکی از عوامل زندان علیه این دو زندانی، از طرف شعبه چهارم دادسرای اوین برای آنان پرونده سازی شده است.

گفته شده بود آتنا دائمی با شکایت شاکی خصوصی به صورت شفاهی به دادسرای مقدس احضار شده است.

محمد‌حسین دائمی، پدر آتنا در این زمینه گفته است: «در خصوص پرونده جدیدی که برای آتنای من باز کرده‌اند، می‌گویند شاکی خصوصی دارد. من روز دوشنبه دوم بهمن‌ ماه به دادسرا مراجعه کردم تا از جزییات پرونده مطلع شوم. من را به اتاق قاضی راه ندادند اما فردی که در آن شعبه کار می‌کند به من گفت دخترم شاکی خصوصی دارد. گفتم شاکی خصوصی کیست؟ گفت یکی از زندانیان شاکی است و یکی دیگر شاهد پرونده.»

به گفته محمدحسین دائمی، اتهام دخترش این بوده که ترانه‌های شاهین نجفی را در سلولش زمزمه می‌کرده است.

آتنا دائمی که به اتهام «تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و توهین به رهبر ایران» به هفت سال زندان محکوم شده، از آذر ماه سال گذشته محکومیت خود را می‌گذراند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی که او هم در حبس به سر می‌برد نیز به دلیل نوشتن داستانی کوتاه علیه سنگسار که در دفترچه شخصی‌اش نوشته و آن را منتشر هم نکرده‌، بازداشت و با اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محاکمه و به شش سال حبس محکوم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.