ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: انجمن صنفی داروسازان ایران

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز جمعه ۶ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز جمعه ۶ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

داروخانه‌داران هم به جمع معترضان پیوستند (عکس: آرشیو)

داروخانه‌داران تجمع سراسری برگزار می‌کنند

بدهکاری نجومی سازمان‌های بیمه به داروخانه‌ها به بحران در وضع داروخانه‌ها انجامیده است. اغلب داروخانه‌های ایران در اثر سوء عملکرد سازمان‌های بیمه توان خرید دارو و ارائه خدمات به بیمه‌شدگان را ندارند. داروخانه‌داران قصد دارند صبح ۲۶ بهمن تجمع آرام برگزار کنند. تجمعات سراسری مقابل استانداری‌ها برگزار خواهد شد.

باقر ضیاء رئیس انجمن داروسازان ایران در نامه خود به وزیر کشور با ذکر اینکه میانگین تاخیر در پرداخت بدهی داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه بیش از ۸ ماه است، هشدار داده است ادامه این روند می‌تواند سرآغاز یک بحران جدی در کشور باشد.

ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری تجمع در سنندج

تجمعی که قرار بود صبح روز جمعه ۶ بهمن به ابتکار فعالان مدنی در اعتراض به حمله نظامی ترکیه به عفرین برگزار شود، لغو شد. مأموران امنیتی از شب قبل فعالان مدنی را تحت فشار قرار دادند. نیروهای امنیتی سه‌شنبه ۳ بهمن نیز با کتک زدن حاضران در محلی که قرار بود در حمایت از عفرین تظاهرات شود از به هم‌پیوستن مردم و برگزاری تجمع ممانعت کردند.

 انصراف یک دانشجو از ادامه تحصیل در اعتراض به سرکوب

روح‌الله مردانی دانشجوی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران از ادامه تحصیل انصراف داده است. در نامه‌ی او خطاب به رئیس دانشگاه که بر روی بُرد دانشکده نصب شده دلایل انصراف از تحصیل چنین عنوان شده است:

«وضع موجود کشور: نداشتن امنیت روانی، سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز، اغتشاش‌گر خوانده شدن دانشجویان بی‌گناه، تسخیر سر در دانشگاه تهران و آشغال خوانده شدن معترضان در خطبه‌های نماز جمعه.»

بازنشستگان مقابل مجلس تجمع می‌کنند

بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی یکشنبه ۸ بهمن در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان مقابل مجلس اجتماع خواهند کرد. در نامه‌ی پیشکسوتان بازنشسته به معاون وزارت کشور علت برگزاری تجمع چنین عنوان شده است:

«اعتراض پیشکسوتان بازنشسته به تضییع حقوقی که سالیان متمادی توسط مسئولان کشور در تدوین و تصویب بودجه و عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در حق ایشان روا داشته و بی‌توجهی مجلس و دولت.»

حمایت کانون صنفی معلمان از خواست‌های بازنشستگان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان بیانیه‌ای در حمایت از مطالبات بازنشستگان صادر کرده است. این تشکل در اشاره به وضعیت بازنشستگان فرهنگی نوشته است:

«نسل کنونی بازنشستگان فرهنگی، قربانیان بیش از سه دهه سوء مدیریت، تصمیمات جناحی و بخشی، نگرش نادرست و بیمار نسبت به آموزش و پرورش و استفاده ابزاری مسئولان از تمام ‌ظرفیت‌های این نهاد بسترساز در تنازعات قدرت بوده است.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در این بیانیه به بی‌نتیجه ماندن تلاش بازنشستگان برای حل مشکلات نیز اشاره کرده است: «دریغ و افسوس که جز وعده‌های فریبا و طرح‌های عقیم و نازا، چیزی نه، شنیدند و نه، دیدند.»

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان رفتار مسئولان با بازنشستگان و عملی نشدن وعده‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره رفع تدریجی مشکلات این قشر را «رویه ضداخلاقی و ناعادلانه» خوانده و از دولت و مجلس خواسته است در بودجه سال ۹۷ اعتبارات لازم را برای رفع مشکلات بازنشستگان درنظر بگیرند.

بیانیه کانون صنفی استادان دانشگاه شریف درباره بودجه ۹۷ این دانشگاه

کانون صنفی استادان دانشگاه صنعتی شریف با انتشار بیانیه‌ای به توزیع درآمدها در لایحه بودجه سال ۹۷ انتقاد کرده‌ است. استادان نوشته‌اند بروز نارضایتی مردم از مشکلات معیشتی، انتشار فهرست حقوق‌های نجومی مدیران موسسات دولتی و نیمه دولتی در کنار انتشار ردیف‌های بودجه سال ۹۷ آنها را به انتشار این بیانیه واداشته است.

در دانشگاه صنعتی شریف ۱۲۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۱۳ دانشکده علوم و مهندسی و ۱۸ پژوهشکده و مرکز پژوهشی آن به تحصیل و پژوهش مشغولند. ۴۸۴ عضو هیئت علمی و در حدود ۱۲۰۰ کارمند امر آموزش و اداره این دانشگاه را بر عهده دارند.

بودجه سال آینده این مجموعه در لایحه بودجه دولت ۱۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به نوشته استادان نه با بودجه نهادهای غیرآموزشی داخلی تناسبی دارد و نه با بودجه‌های کلانی که در برخی از کشورهای منطقه برای آموزش عالی درنظر گرفته می‌شود.

استادان در بیانیه خود نوشته اند میزان بودجه درنظر گرفته شده علاوه بر کاهش کیفیت آموزش و خدمات دانشگاه بر حقوق کادر علمی دانشگاه نیز تاثیر می‌گذارد:

«بر مبنای چنین بودجه ای، متوسط دریافتی خالص ماهیانه یک استادیار، یک دانشیار، و یک استاد به ترتیب حدود ۳.۵، ۵ و ۷ میلیون تومان است. چنین دورنمایی از درآمد به خصوص برای استادیاران جوانی که مواهب زندگی و کار در جوامع غربی را رها کرده و به عشق خدمت به کشور باز می‌گردند ولی از تامین حداقل‌های زندگی نیز باز می‌مانند، به شدت ناامید کننده است.»

کانون استادان صنعتی شریف نسبت به عواقب این نحوه تخصیص بودجه بر توسعه کشور، انگیزه دبیران و معلمان و استادان و تاثیر زیان‌بار بر کوشش و نوآوری آن‌ها  هشدار داده:

«ما ناچاریم هشدار دهیم که اگر چه در کنار دیگر هموطنان شرایط سخت کشور را درک می‌کنیم و چون گذشته با عشقی که برگرفته از آرمان اولیه ماست، به کار خود ادامه خواهیم داد، اما در مواجهه با ناملایمات ملموسِ زندگی آرمان‌ها نیز ممکن است از پا در آیند و شکیبایی‌ها به سر برسند.»

نوعی اعتراض: اقدام به خودکشی یک کارگر کاشی اصفهان

چهارشنبه ۴ بهمن یک کارگر ۴۵ ساله کارخانه کاشی نیلو(اصفهان) که به قصد خودکشی به بالای تانکر آب مجاور رستوران کارخانه رفته بود با اقدام به موقع ماموران آتش‌نشانی نجات یافت.

محمد مغزی رییس اداره کارنجف‌آباد در واکنش به این خبر گفته است گرچه انگیزه اصلی این کارگر از اقدام به خودکشی هنوز روشن نیست اما کارگران این مجموعه از شهریور تاکنون حقوق نگرفته‌اند.

تولید در کارخانه کارخانه کاشی نیلو از یک ماه پیش متوقف شده و کارگران آن با ۱۶ ماه مطالبات معوقه و حق بیمه پرداخت نشده به حال خود رها شده‌اند.

از مجموع کارگران رسمی این کارخانه ۳۰ تن باقی مانده‌اند و ۳۲۰ کارگر دیگر قراردادی‌اند.

کارگران روز سه‌شنبه ۳ بهمن مقابل استانداری و  چهار‌شنبه ۴ بهمن مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

به گفته رئیس اداره کارنجف‌آباد قرار است یکی از واحدهای کارخانه جهت پرداخت مطالبات کارگران به مزایده گذاشته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.