ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله کرمانشاه: سرما جان یک کودک دیگر را گرفت

ابتدا درگذشت سارینا در اثر سرمازدگی و حالا درگذشت محمد، کودک چهارماهه زلزله‌زده. مقامات با درخواست کانکس خانواده صیفوری مخالفت کرده بودند.

خبرگزاری تسنیم جمعه ۶ بهمن از درگذشت یک کودک چهار ماهه به نام محمد در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در اثر سرماخوردگی خبر داده است. پیش از این درگذشت سارینا، یک کودک زلزله‌زده دیگر که او هم در اثر سرمازدگی جان خود را از دست داد، در رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده‌ای داشت.

زلزله‌زدگان کرمانشاه بدون وسایل گرمایشی همچنان در چادر زندگی می‌کنند.

عبدالله صیفوری پدر «محمد» گفته است که فرزند چهار ماهه‌اش به دلیل سرماخوردگی شدید جان خود را از دست داده. بر پایه گزارشی که در خبرگزاری تسنیم منتشر شده، خانواده صیفوری پس از زلزله کرمانشاه در چادر زندگی می‌کنند. پدر خانواده گفته است که مسئولان با درخواست کانکس برای اسکان موقت آن‌ها موافقت نکرده‌اند.

صیفوری می‌گوید فرزندش یک هفته پس از آنکه در بیمارستان بستری بود، در اثر عفونت ریه فوت کرد.

— خبرگزاری تسنیم 🇮🇷 (@Tasnimnews_Fa) 26. Januar 2018

پیش از این نیز منابع خبری از  یک کودک چهارساله به نام سارینا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داده بودند. هوشنگ بازوندی استاندار کرمانشاه اما گفته بود: «مرگ [سارینا] در اثر سرمازدگی اصلاً صحت ندارد.»

در همان حال شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی به مسئولان دولتی به دلیل «فوت چند تن به سبب نبود وسایل گرمایشی در مناطق زلزله‌زده» تذکر داده است.

نادری همچنین به روزنامه ایران گفته است که استاندار از جریان فوتی‌ها خبر ندارد. او از توزیع نامناسب امکانات در مناطق زلزله‌زده انتقاد کرده و گفته موارد زیادی از سرمازدگی به علت نبود وسایل گرمایشی و کانکس گزارش شده است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت جمهوری اسلامی پیش از این گفته بود که همه زلزله‌زدگان در شرایط مناسب اسکان داده شده‌اند.

شهاب نادری از شرایط تحویل کانکس به زلزله‌زدگان انتقاد کرده و گفته که در مجموع ۸۰ درصد ساکنان روستاهای زلزله‌زده کانکس دارند. این نماینده مجلس پوشش توزیع کانکس در مناطق شهری را ۲۵ تا ۴۰ درصد اعلام کرده است.

استاندار کرمانشاه اعلام کرده بود به خانواده‌های زلزله‌زده کرمانشاه ۵ میلیون تومان پول نقد و یا کانکس اختصاص خواهد یافت.

پیش از این گزارش‌هایی درباره توزیع نامناسب کانکس در مناطق زلزله‌زده منتشر شده بود اما مقام‌های دولتی این موضوع را نادرست و کذب دانسته بودند.

محمدجواد جمالی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم چهارشنبه ۲۷ دی پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده کمبود کانکس در این مناطق را تائید کرده بود.

قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز جمعه ۶ بهمن در پیوند با این موضوع از عملکرد بانک‌ها و هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده انتقاد کرد.

به گفته جاسمی بانک‌ها از دستور پرداخت وام به زلزله‌زدگان «تمکین نمی‌کنند.»

او گفته است که بسیاری از زلزله‌زدگان بدون وسایل گرمایشی همچنان در چادرها مستقر هستند.

زمین لرزه ۷. ۳ ریشتری کرمانشاه در ۲۱ آبان امسال دست‌کم ۶۰۰ کشته به جای گذاشت و خانه بسیاری از ساکنان مناطق شهری و روستایی را ویران کرد.

بیشتر بخوانید:

مرگ چند تن از زلزله‌زدگان کرمانشاه بر اثر سرما

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.