ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت دو فعال حقوق بشر در عربستان به ۱۴ سال زندان

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که دو فعال حقوق بشر در عربستان سعودی به‌دلیل فعالیت‌هایشان هر کدام به ۱۴ سال و هفت ماه زندان محکوم شدند.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که دو فعال حقوق بشر در عربستان سعودی به‌دلیل فعالیت‌هایشان هر کدام به ۱۴ سال و هفت ماه زندان محکوم شدند.

زندان الحایر در عربستان سعودی ـ عکس از آرشیو

عفو بین‌الملل روز جمعه ۲۶ ژانویه / ۶ بهمن گفت اتهام دو فعال حقوق بشر به نام‌های محمد عتیبی و عبدالله عطاوی، ایجاد یک سازمان مستقل بدون مجوز رسمی و ارسال توییت‌های «تهاجمی» علیه کشور پادشاهی سعودی عنوان شده است.

به‌گفته عفو بین‌الملل این دو نفر اولین فعالان حقوق بشر هستند که از زمان ولیعهد شدن محمد بن سلمان در ژوئیه سال گذشته محکوم شده‌اند.

محمد عتیبی در ماه مه گذشته در دوحه، پایتخت قطر بازداشت شد. او به همراه همسرش قصد داشتند از دوحه خود را به نروژ برساند. نروژ پناهندگی سیاسی آن‌ها را پذیرفته بود اما او به عربستان سعودی بازگردانده شد.

عربستان سعودی هیچ واکنشی به انتشار خبر بازداشت این دو فعال حقوق بشر نشان نداده است.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که صدور چنین احکام سنگینی نشان‌دهنده آن است که ولیعهد عربستان سعودی «قصد دارد جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر را خاموش کند».

در عربستان سعودی هیچ حزب سیاسی اجازه فعالیت ندارد. همچنین هیچ قانونی در این کشور از آزادی بیان در برابر سانسور در مطبوعات و اینترنت محافظت نمی‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.