ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبرئه «قاری محبوب» از اتهام کودک‌آزاری با اعمال نفوذ بیت رهبری

به گفته صادقی، حکم بدوی سعید طوسی چهارسال زندان بود و قاضی تجدیدنظر نیز آماده تأیید آن؛ اما با اعمال نفوذ، پرونده از این دادگاه خارج شد. حکم تبرئه صادرشده امضای قاضی را پای خود ندارد.

سعید طوسی، عضو شورای عالی قرآن ایران و «قاری محبوب» علی خامنه‌ای، رهبر این کشور در یک فرآیند قضایی غیرشفاف از اتهام کودک‌آزاری جنسی شاگردانش تبرئه شد.

سعید طوسی به همراه رهبر جمهوری اسلامی

خبر تبرئه سعید طوسی را نخستین بار محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر کرد. او در سلسله‌ای از پیام‌های توئیتری و سپس گفتگو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) مدعی شد که حکم تبرئه سعید طوسی در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، نشان از عدم استقلال قوه قضائیه و فساد آن دارد.

سعید طوسی که در دادگاه بدوی به چهار سال حبس محکوم شده بود، با حکمی تبرئه شده است که به گفته صادقی، نه قاضی شعبه ۵۶، بلکه دو مستشار از شعبه‌ای دیگر امضا کرده اند.

صادقی به ایلنا گفته که قاضی شعبه ۵۶ آماده تأیید حکم چهارسال زندان صادره از دادگاه بدوی بوده که دادگستری پرونده را حدود دو سال پیش از این شعبه می‌گیرد. او شمار شاکیان این پرونده را دو تن اعلام کرد.

صادقی ادعا کرده است که افرادی از داخل بیت رهبری ظاهراً از «کودک‌آزار قرآنی» حمایت کرده‌اند.

— محمود صادقی (@mah_sadeghi) January 26, 2018

صادقی در دیگر توئیت‌هایش آنچه را «مدرک اعمال نفوذ در پرونده کودک‌آزار قرآنی» خوانده، منتشر کرد و مدعی شد که مدارک و اسناد مربوط به پرونده طوسی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه شده است.

او این حکم را بی‌توجهی دستگاه قضایی به مردم، به‌ویژه پس از اعتراضات سراسری دی‌ماه ۹۶ دانست و نوشت: «به نظر من پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست صادرکنندگان احکام قضایی ظالمانه و اعمال نفوذکنندگان مافوق آنها است که به آتش کشیده می شود.»

او در آخرین توئیت‌اش نیز به مسئولان نسبت به امکان انتقام‌جویی شخصی هشدار داد:

سعید طوسی اما این اتهامات را تکذیب کرد. او در گفت‌و‌گو با «انصاف‌نیوز» درباره افشاگری صادقی مدعی شد که او «دروغ» می‌گوید.

طوسی اما صدور حکم تبرئه را تأیید کرد و گفت این حکم به وکیل او نیز ابلاغ شده است.

همزمان مصطفی تاج‌زاده، یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز در پیامی توئیتری نسبت به این حکم اعتراض کرد و بدون نام‌بردن از رهبری، به او نسبت به اعتراضات علیه تبرئه قاری محبوب هشدار داد.

— مصطفی تاجزاده (@mostafatajzade) January 26, 2018

نخستین بار در آبان ۹۵ اتهام آزار جنسی کودکان تحت آموزش سعید طوسی به فضای عمومی راه یافت. رسانه‌ای شدن اتهامات جنسی قاری مشهور از همان ابتدا توجه افکار عمومی را برانگیخت و بحث‌های زیادی ایجاد کرد و در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص ابزار پیام‌رسان تلگرام با حاشیه‌های فراوان همراه شد.

طوسی در واکنش با انتشار دو بیانیه و نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر ایران این اتهام‌ها را رد کرد و آنها را ساخته و پرداخته «خبرگزاری‌ها و سایت‌های یهودی» دانست. او خطاب به رهبر ایران نوشت:

رهبرا! سلام و درود بر تو و صلابتت. هیبتت مستدام که دشمنانت چنان خار و زبون شده‌اند که چون در مقابل اقتدار و نفوذ کلامت درمانده گشته‌اند، فرصت را غنیمت شمرده و توطئه‌های ناجوانمردانه خود را با بهانه قراردادن من، متوجه مقام ولایت سازند! شرمسارم که قرعه آنان به نام من افتاد و مرا بهانه تهمت و تخریب کرده‌اند و درعین‌حال، سرفرازم از اینکه مرا قاری محبوب شما می‌خوانند

هرچند محمود صادقی از وجود دو متهم سخن می‌گوید، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در آبان ۹۵ گفته بود که شمار شاکیان پرونده به «سه، چهار نفر» رسیده.

اژه‌ای در آن سخنرانی از صدور قرار منع تعقیب در اتهامات مربوط به اعمال خلاف عفت عمومی و تشویق به فساد خبر داد، اما همزمان هشدار داد که در برخی پرونده‌ها حتی در صورت وقوع «تجاوز جنسی»، به دلیل نبود مدارک کافی حکمی برای متهم صادر نمی‌شود. به گفته این مقام ارشد قضائی ایران، ورود به این پرونده‌ها از سوی ضابطین قضائی می‌تواند جرم باشد: «در پاره‌ای موارد عفت عمومی قانونا و شرعا امکان ریز شدن و تحقیق جزیی نیست و ضابط حق ورود ندارد و اگر نیروی انتظامی یا دادسرا وارد شود خلاف صورت گرفته است.»

به اتهامات سعید طوسی حتی در تلویزیون دولتی ایران نیز پرداخته شده بود. در یک گزارش تلویزیونی در سال گذشته، اتهامات او «اقدامات مشمئز کننده خلاف اخلاق» خوانده شد و از دستگاه قضایی خواسته شده است تا با برخورد جدی با خطا و فساد، به هر کسی که «ظاهری موجه دارد اما در باطن خیالاتی باطل»، درس عبرتی داده شود.

حکم تبرئه سعید طوسی در حالی صادر می‌شود که یک پزشک تیم ملی ژیمناستیک آمریکا به دلیل آزار جنسی شمار زیادی از دختران این تیم به ۱۷۵ سال زندان محکوم شد و تمام هیأت ژیمناستیک آمریکا نیز در واکنش به این رسوایی از سمت‌شان استعفاء دادند. صادقی با انتشار خبر این حکم در توئیتر خود خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی نوشته که: «الله الله في القرآن !.. فلا يسبقنّكم إلى العلم به غيركم».

پرونده ویژه زمانه در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    ادامه مطلب : ....... باید دید " نفوذ " ایشان در بیت از چه جنسی است ؟ لابد حضرات با ایشان دارای علائق و سلائق مشترکی هستند .

  • کوین

    اینکه بیت رهبری در کلیهء دستگاه ها و دوایر حکومتی نفوذ دارد و حرف اول و آخر را بیت می زند ، چیز تازه یا عجیبی نیست. با

  • جهانگرا

    شایسته و بابسته که یک طرفه به قاضی نرویم و منتظر واکنش سخنگوی بیت مقام معظم رهبری در خارج از کشور جناب استاد اعظم حاج دکتر عطا الله مهاجرانی باشیم. شاید دیدگاه ایشان از زاویه دیگری ابعاد قضیه را کالبد شکافی نموده و با ارا ئه تحلیل روشنفکرانه و اصلاح طلبانه این امکان فراهم آید تا در ترازوی تفکر نقادانه و استدلال منطقی، واقعیت ماجراهای رومانتیک دقیق تر سنجیده شوند.

  • ارتفاق با ارتجاع شما را میبرد به ارتفاع حتی اگر بکنی ارتداد