ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار جان‌باختگان حمله انتحاری طالبان در کابل به ۹۵ تن رسید

انفجار آمبولانس بمب‌گذاری‌شده در چهارراه صدارت کابل تا کنون دست‌کم ۲۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته. حادثه در حوالی دفتر اتحادیه اروپا رخ داد. طالبان مسئولیت را پذیرفت.

انفجار یک آمبولانس بمب‌گذاری‌شده در مرکز کابل تا کنون دست‌کم ۹۵ تن کشته و ۱۵۸ تن دیگر زخمی شده‌اند. گروه طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته است.

محل حادثه

این انفجار در برابر ساختمان قدیمی وزارت داخله افغانستان روی داد. دفاتر اتحادیه اروپا و شورای عالی صلح و نیز سفارت‌خانه‌های هلند و سوئد و یک کنسول‌گری هندوستان نیز در این منطقه قرار دارند.

به گفته نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان، راننده این آمبولانس با عبور از ایست بازرسی نخست و پیش از آنکه مأموران پلیس او را در ایست بازرسی دوم از پای درآورند، این خودرو را منفجر کرد.

شاهدان پیش از این از شنیدن صدای سه انفجار خبر داده بودند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان پس از این حادثه در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را پذیرفت. مقام‌های افغان مسئول اصلی را «شبکه حقانی»، یک گروه شبه‌نظامی وابسته به طالبان می‌دانند.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ستونی از دود از فراز یک ساختمان به هوا برخاسته است.

هفته گذشته نیز کابل شاهد یک حادثه تروریستی دیگر بود. اعضای مسلح طالبان شنبه گذشته با حمله به هتل اینترکانتیننتال کابل دست‌کم ۲۴ تن را کشتند که ۱۴ تن از آن‌ها شهروندان خارجی بودند.

حملات خونین طالبان به کابل در حالی شدت گرفته که در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی از انجام پاره‌ای مذاکرات صلح بین این گروه و نماینده دولت افغانستان منتشر شده بود. ایالات متحده نیز جمعه گذشته از این گروه خواسته بود تا با شرکت در مذاکرات صلح با کابل، در حل سیاسی بحران افغانستان مشارکت کند.

    در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.