ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیم داعش پیش از ورود به ایران با نیروهای اقلیم کردستان درگیر شده‌بود

سپاه ایران در منطقه مرزی کرمانشاه با کردستان عراق با تیم داعش درگیر شد، چندین عضوش را کشت و ۱۶ تن را اسیر کرد. سه پاسدار، ازجمله سرگردی از سپاه همدان کشته شدند.

سپاه پاسداران ایران شنبه هفتم بهمن از درگیری با تیمی ۲۱ نفره از گروه «دولت اسلامی» (داعش) در غرب ایران خبر داد. در این درگیری چندین عضو داعش کشته و اسیر شدند و سه سرباز پاسدار ایرانی نیز جان‌شان را از دست دادند. مقام‌های امنیتی کردستان عراق مدعی‌اند که با تیم یکسانی از داعش در اقلیم درگیر شده‌بودند.

نیروهای تکاور سپاه پاسداران

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران شنبه هفتم بهمن گفت که نیروهای قرارگاه نجف سپاه پیش از ظهر همان روز در منطقه «بمو» در غرب ایران اعضای داعش را به محاصره درآوردند و با آنها درگیر شدند. قرارگاه نجف سپاه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و همدان حضور دارد.

پاکپور از کشته‌شدن سه سرباز سپاه و چندین عضو مسلح داعش در این درگیری خبر داد. همچنین به گفته او ۱۶ عضو داعش دستگیر شده‌اند و دو تن دیگر فرار کرده‌اند که به ادعای پاکپور، هنوز در محاصره نیروهای ایرانی هستند.

همزمان سپاه انصارالحسین، مستقر در همدان با انتشار بیانیه‌ای از کشته‌شدن احمد شوهانی، سرگرد گردان تکاور تیپ ۳۲ خود خبر داد. این بیانیه محل کشته‌شدن شوهانی را «منطقه مرزی ازگله» اعلام کرده است.

روابط عمومی قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه شنبه اعلام کرده بود که سربازان سپاه پس از تعقیب و مراقبت از «یک تیم تروریستی ۲۱ نفره از گروهک تکفیری داعش» که به ایران وارد شده بود، در «منطقه غرب کشور» با آنها درگیر شدند.

    ورود به ایران پس از درگیری در اقلیم

    ازگله در غرب ایران در منطقه مرزی استان کرمانشاه با کردستان عراق است. منطقه بمو که فرمانده سپاه از آن یاد کرده بود، در کردستان عراق در آن سوی مرز نسبت به ازگله قرار دارد و منطقه‌ای کوهستانی است. بمو در منطقه گرمیان (باجرمی) در استان سلیمانیه اقلیم کردستان واقع است.

    یک منبع امنیتی کرد منطقه گرمیان به خبرگزاری «روداو»، وابسته به حکومت محلی اقلیم کردستان گفته است که تیم داعش پیش از ورود به ایران، دوشنبه گذشته در کوه بمو و نزدیکی حلبچه با نیروهای کرد درگیر شده بود.

    نیروهای امنیتی اقلیم کردستان سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که مخفیگاه یک تیم داعش را در کوه بمو از بین برده‌اند و انبار سلاح‌های آنها را از آن خود کرده‌اند.

    این منبع امنیتی کرد مدعی شده است که نیروهای ایرانی شش عضو تیم داعش را در درگیری از پای درآورده‌اند. اما توضیح نداده است که آیا نیروهای امنیتی ایران و اقلیم کردستان اطلاعات امنیتی را بین یکدیگر مبادله می‌کنند یا خیر.

    مقام‌های امنیتی کردستان عراق از چندی پیش نگران حضور نیروهای فراری داعش از موصل در کوه بمو هستند.

    داعش سال گذشته میلادی تمام منطقه‌های مهم تحت کنترل خود در عراق، از جمله موصل، دومین شهر بزرگ این کشور را از دست داد.

    اولین و آخرین عملیات داعش در ایران ۱۷ خردادماه انجام شد. در حملات همزمان اعضای داعش به ساختمان اداری مجلس و مقبره روح‌الله خمینی، ۱۸ نفر از محافظان، کارمندان مجلس و مردم عادی کشته و ۵۲  نفر دیگر زخمی شدند. این حملات پس از چند ساعت درگیری مسلحانه با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافت.

    پس از آن گفته شد که برخی از عوامل این حمله در مناطق مرزی کرمانشاه حضور داشته‌اند.

    سپاه شهریورماه امسال نیز از خنثی‌کردن یک بمب داعش در نجف‌آباد خبر داده بود.

    در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.