ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعویق مجدد بازدید از اوین، این بار به خاطر بارش برف

برف شدید در تهران هرچند ادارات دولتی این شهر را تعطیل نکرده اما بازدید گروهی دستچین‌شده از نمایندگان مجلس از زندان اوین را به تأخیر انداخته است.

بارش برف در تهران هرچند ادارات دولتی این شهر را تعطیل نکرده اما بازدید گروهی دستچین‌شده از نمایندگان مجلس را از زندان اوین به تأخیر انداخته است.

گروهی  ۱۰ نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بود یکشنبه ۸ بهمن، ساعت ۱۰ صبح از زندان اوین بازدید کنند.

به گفته عبدالکریم حسین‌زاده نماینده اصلاحطلب مجلس و نایب رئیس فراکسیون امید این بازدید ظرف روزهای آینده انجام خواهد شد.

نمایندگان مجلس ایران درخواست بازدید از زندان اوین را نزدیک به دو هفته پیش، پس از اعلام خبر خودکشی مشکوک سینا قنبری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری دی‌ماه مطرح کردند. این درخواست اما با موافقت مقامات سازمان زندان‌ها همراه نشد تا آنکه سرانجام علی مطهری، نایب رئیس مجلس هفته گذشته از قطعی‌شدن بازدید هیئتی «پنج‌، شش‌نفره» خبر داده بود.

هرچند در هفته‌های اخیر نمایندگان مجلس به دنبال بازدید از زندان‌ها بودند، اما در پی مخالفت مسئولان سازمان زندان‌ها و عدم همکاری عملی وزارت اطلاعات، این بازدید به تأخیر افتاد و اجازه بازدید نهایتاً هفته پیش صادر شد. در طول این مدت اکثریت زندانیان از اوین آزاد شدند.

به علاوه، پیشنهاد بازدید از زندان‌ها در شهرستان‌ها نیز داده شد، اما هرگز عملی نشد. وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در دیگر شهرهای ایران وخیم‌تر از تهران توصیف می‌شود.

اعتراضات سراسری دی ۱۳۹۶ از روز هفتم دی‌ آغاز شد و به زودی دامنه آن به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش یافت. به‌گفته مقامات جمهوری اسلامی در این اعتراضات ۲۵ تن کشته و بیش از ۳۷۰۰ تن بازداشت شدند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.