ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای جهانگیری مبنی بر «پایان دوران حصر» با سانسور خبری مواجه شد

جهانگیری در جلسه شورای عالی اداری استان فارس برجام را با قطع‌نامه پایان جنگ ایران و عراق مقایسه کرد و گفت هیچ‌کس از قطع‌نامه ۵۹۸ انتقاد نکرد، اما درباره برجام مدام انتقاد می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری ایران در سخنانی گفت که دوران حصر پایان یافته است. سخنان او در رسانه‌های ایران بازتاب یافت اما ساعتی بعد، بسیاری از رسانه‌های دولتی واژه «حصر» را به «حذف» تغییر دادند. او در این جلسه توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را با قطعنامه پایان جنگ ایران و عراق مقایسه کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری یکشنبه هشتم بهمن در جلسه شورای عالی اداری استان فارس با اشاره ضمنی به اعتراضات سراسری دی‌ماه گفت که «اگر کوتاهی و قصور و غفلت مدیران باعث رنجش مردم شده است، باید طلب بخشش کنیم» اما «اگر به جای نقد، نفرت و خشونت در جامعه زیاد شود، آینده کشور به خطر می‌افتد.»

معاون اول اصلاح‌طلب رئیس‌جمهوری که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری به دلیل مواضع انتقادی‌اش از سوی حامیان اصلاحات به «سوپرمن» تشبیه شده بود، با ستایش از علی خامنه‌ای، رهبر ایران، کارنامه رهبری او را «درخشان» خواند و خواستار وحدت اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون شد.

او بدون اشاره به نام میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، چهره‌های کلیدی جنبش سبز که در حصر خانگی به سر می‌برند، از حصر انتقاد کرد و گفت: «دوران حصر سپری شده و باید با یکدیگر گفتگو کنیم.»

هرچند رسانه‌های دولتی ایران همچون ایسنا و ایلنا این خبر را پوشش دادند، اما واژه حصر در آن ساعتی بعد به واژه «حذف» تغییر کرد.

سخنان جهانگیری درباره پایان دوران حصر پس از آن بیان می‌شود که زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی در اعتراض به خبر منتشرشده از سوی الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب تهران گفته بود «پایان حصر بدون میرحسین بی‌معنا است». حضرتی در توئیتی ادعا کرده بود که حصر رهنورد پایان یافته است.

    طرح انتقال آب به مرکز ایران

    جهانگیری در این جلسه همچنین وعده داد که دولت با انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان برای حل بحران آب منطقه مرکزی ایران تلاش خواهد کرد.

    دولت ایران در صدد است تا آب شور خلیج فارس را به منطقه مرکزی ایران منتقل کند.

    کارشناسان محیط زیست اما این طرح را موثر نمی‌دانند. به گفته آنها، نه تنها این طرح به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست، بلکه باعث پیامدهای منفی زیست‌محیطی خواهد شد.

      مقایسه برجام و قطعنامه پایان جنگ

      معاون اول رئیس‌جمهوری ایران در این جلسه از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، معاهده حاصل از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های گروه ۱+۵ نیز دفاع کرد و به منتقدان داخلی آن تاخت و با مقایسه برجام و قطعنامه پایان جنگ با عراق گفت: «دو قرارداد بین المللی در دوران انقلاب امضا شده است. حتی یک نفر درباره قرارداد ۵۹۸ و نکات منفی آن صحبت نکرد اما درباره برجام به جای اتکا به نقاط مثبت آن مدام انتقاد می کنند و دشمنان نیز همین موضوع را نظاره گر هستند.»

      آینده برجام پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای «آخرین بار» تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کرد، در ابهام فرو رفته. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا از کسب موافقت قدرت‌های اروپایی برای تصحیح این توافق خبر داده است.

        این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

        آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

        .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

        توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

        نظر بدهید

        در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

        نظرها

        نظری وجود ندارد.