ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز برفی تهران: انتقاد از شهرداری، مردم دست‌ به‌کار شدند

بارش سنگین برف در تهران پیش‌بینی شده بود. اما عارف می‌گوید شهرداری تهران آماده نبوده. شهردار تهران نیز در پاسخ به «ضعف امکانات» اشاره کرده است.

بارش سنگین برف در تهران و کرج و چندین شهر دیگر ایران مشکلاتی را به ویژه در حمل و نقل شهری ایجاد کرده. این مشکلات بار دیگر انتقاد از عملکرد شهرداری تهران را به دنبال داشته است. همزمان شماری از ساکنان پایتخت برای برف تکانی از درختان به کمک مأموران شهرداری شتافته‌اند.

برف شدید در مسیر تهران ـ کرج

بارش شدید برف که از شنبه‌شب، هفتم بهمن آغاز شد و جاده‌های تهران ـ قم و تهران ـ شمال و تهران ـ ساوه و آزادراه تهران ـ پردیس را مسدود کرد.

بنابر گزارش‌ها‌، امدادگران برای سرنشینان خودروهای گیرافتاده در برف، امکان اسکان موقت و پتو فراهم کردند.

برخی دیگر از جاده‌های ایران نیز مسدود هستند. موسی امیری، جانشین پلیس راهور ناجا گفته است که محورهای قزوین- زنجان، تهران ـ قم، تهرانـ ساوه، قزوین‌ـ رشت همچنان مسدود هستند اما بقیه جاده‌ها به تدریج در حال بازگشایی‌اند. او اما هشدار داده که شهروندان همچنان باید از تردد در این محورها خودداری کنند.

نیروی انتظامی از شهروندان خواسته است تا از تردد غیرضروری اجتناب کنند و تجهیزات و وسایل ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.

فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد تهران نیز تعطیل شده است. تصاویر منتشرشده از فرودگاه امام خمینی هواپیماها را فرورفته در برف زیاد نشان می‌دهند.

فرودگاه امام

مدارس تهران یکشنبه تعطیل شد اما ادارات پایتخت با دو ساعت تأخیر کار خود را آغاز کردند. درباره تعطیلی مدارس تهران برای روز دوشنبه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

با اینکه آمار دقیقی از مصدومان بارش برف منتشر نشده، سازمان انتقال خون از شهروندان تهرانی خواسته است تا برای اهدای خون پیش‌قدم شوند.

برف تکانی از درختان

به دنبال درخواست محمدعلی نجفی شهردار تهران، شماری از ساکنان پایتخت برای برف تکانی از درختان به کمک  دو هزار مأمور شهرداری شتافته‌اند.

برخی از فعالان مدنی نیز با اشتراک گذاشتن این پیام از شهروندان خواسته‌اند تا درختان شهر را نجات دهند.

دعوت به درخت تکانی واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری نیز در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

— مهدی امیرپور (@AmirpoorMehdi) January 28, 2018

انتقاد از عملکرد شهرداری

ترافیک ایجادشده پس از برف و گیرافتادن خودروها در بزرگراه‌ها به انتقاد از عملکرد شهرداری دامن زده است. محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ایران یکی از نخستین منتقدان شهرداری بود و با اشاره به پیش‌بینی بارش سنگین برف از سوی هواشناسی گفت:

تاسف می‌خورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است. متأسفانه هم اتوبان‌های پایتخت و هم اتوبان‌های تهران-قم و تهران-کرج بعد از بارش برف وضعیت نابسامانی پیدا کردند و مردم ساعت‌ها در این اتوبان‌ها معطل ماندند. ضمناً گله جدی داریم که چرا شهرداری آمادگی اولیه را برای ساماندهی معابر و برف‌روبی نداشت.

او افتادن درخت‌ها بر اثر برف را نیز به کم‌کاری مأموران شهرداری مرتبط دانست و از عدم شن‌پاشی در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی نیز انتقاد کرد.

افتادن درخت‌ها در تهران بر اثر بارش برف

شهردار اصلاح‌طلب تهران اما در برابر این انتقادها از خود دفاع کرد و مدعی شد که به دلیل پیش‌بینی هوا دستور آماده‌باش کامل داده بود و شهرداری از آمادگی کامل برای این وضعیت برخوردار بوده است. محمدعلی نجفی گفت:

از ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته که برف آغاز شد، حدود ۱۲۰۰ خودروی برف روب و ۲۰۰۰ کارگر و ۱۶۳ سایت برف روبی و ۳۵۰۰ مخزن مخصوص شن همه خوشبختانه آماده باش کامل بوده و به خاطر پیش بینی های هواشناسی از قبل آماده بودند و کار خودشان را در کنار پلیس راهور آغاز کردند.

نجفی اما تأکید کرد که شهرداری به دلیل کمبود امکانات از پس رفع مشکل تردد خودروها برنیامده است.

به علاوه، ۷۰۰ مورد قطعی برق در تهران گزارش شده است.

محمدرضا احمدنسب، رئیس مرکز مدیریت بحران، ریسک و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز به شهروندان این شهر هشدار داده است که برای محافظت از کنتورها و لوله‌های آب در برابر یخ‌زدگی اقدامات لازم را نشان دهند.

بارش برف در تهران ادامه دارد. هوای پایتخت ایران قرار است تا منفی شش درجه کاهش یابد. پلیس نسبت به ادامه ترافیک سنگین در این شهر هشدار داده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهربون

    بله بله باز هم تکرار مکرر و ملال انگیز انتقاد کردن به دولت و حکومت سر هر موضوعی. ظاهرا از یک نهاد دولتی ( در اینجا شهرداری) توقع داریم قدرت خداوند را داشته باشد! احیانا کانادا رفته اید؟ یک حکومت و جامعه مدرن است. دموکراتیک است . رانت و اختلاس ندارد. جمهوری اسلامی هم نیست. همچنین کشوری سردسیر است و برای برف و سرما تجهیز و آمادگی همیشگی دارد. با این حال وقتی برف سنگین میبارد بسیاری راهها بسته میشوند, ترافیک و تصادف ایجاد میشود و تعدادی تلفات انسانی رخ میدهد. نق زدن همیشگی هنر نیست. اگر یک چیز باشد که رسانه آزاد مانند شما در شرایط کنونی باید برایش فرهنگ سازی کند این است که ارزش " انتقاد" را با استفاده افراطی از آن کاهش ندهد. وقتی تیغ انتقاد را به شکل افراطی به کار بریم, کند میشود. چون نقدهای به حق هم میشوند یکی در میان بسیار. لطفا "انتقاد" را نخ نما نکنید.

  • اینقد شاه شاه گفتن تا آخر یکی از اون برفهای زمان شاه اومد!