ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسطوره برخاست، نشستن ممنوع: نامه‌ای از سهیل عربی

سهیل عربی - حال که اسطوره مان آرش برخاست نشستن ممنوع است. از هیچ تلاشی برای آنکه صدای آرش باشید دریغ نکنید که این سرزمین بس به آرش‌ها مدیون است.

اعتصاب غذای آرش را به مثابه برخاستن مجدد یک اسطوره میدانم. اسطوره ای که برخاستنش در شرایط اکنون بیشترین کمک را به سرنگونی دیکتاتوری اسلامی خواهد کرد که البته این امر مستلزم همراهی جامعه با وی میباشد. با توجه به تجربه های پیش لازم میدانم نکاتی بسیار ضروری را به تمام دوست داران آرش و بزرگوارانی که از زندانیان سیاسی حمایت میکنند یاداوری کنم.

در نظر داشته باشید وقتی یک زندانی سیاسی چون آرش صادقی که فارغ التحصیل از معتبرترین دانشگاه علوم  سیاسی جهان که همانا  بند ۳۵۰  سابق میباشد اقدام به اعتصاب غذا میکند بدترین واکنش ممکن به عمل وی درخواست پایان اعتصاب غذا میباشد.

اولا باید از خود بپرسیم اگر جای آرش بودید چه میکردید مادرش را کشتند، همسرش را به یکی از مخوف ترین زندان های جهان تبعید کردند و اکنون هیچ سلاحی جز جانش که در اعتصاب غذا های پیش دچار آسیب شد ندارد.

دوما وضعیت جسمی آرش را از نزدیک دیده ام و بعید میدانم بیش از دو هفته در اعتصاب غذا دوام آورد از طرفی دیگر حتی اگر به اعتصاب پایان دهد در صورت عدم اعزامش به بیمارستان و تحت درمان جدی قرار گرفتن هرلحظه ممکن است با خطر جدی مواجه شود.

بنابر این دوراه دارید یا بنشینید و به زودی خبر مرگ ما را در اثر اعتصاب غذا بشنوید و سپس سال ها بر سر مزارمان بیایید و از لایک هایی که با سلفی هایتان با سنگ قبر ما “همین الان یهویی!” میگیرید به ارگاسم حقوق بشری برسید!

و یا راه دوم را انتخاب کنید یعنی همراه شدن با آرش و حمایت معقول از وی تا زمانی که آزادی او همسر و یارانش را جشن بگیریم اگر راه دوم را انتخاب کردید و به واقع برای آرش و زندانیان سیاسی احترام قائلید پیشنهاد میکنم تمام انرژی خود را صرف مبارزه مجازی نکنید شهر های ایران به ویژه مقابل زندان های اوین ، رجایی شهر و قرچک را پر از عکس های آرش ، آتنا ، گلرخ و دیگر زندانیان سیاسی کنید نامشان را بزرگ روی دیوار های شهر بنویسید و حتی از هم میهنانی که مجبور به ترک زادگاهمان شدند میخواهم در سراسر جهان به ویژه روبه روی سفارتخانه های رژیم خونخوار در حالی تصاویر زندانی های سیاسی و عقیدتی در اعتصاب غذا را دارند راهپیمایی های اعتراضی انجام دهند باور کنید حتی چند روز تحصن در برابر زندان ها کمترین قدردانی از امثال آرش است.

و اما برای فعالان اینترنتی پیشنهادم این است که در عین طوفان توییتری که از همین امشب  ساعت ۲۲ با هشتگ  release prisoners of conscience iran
دست کم به مدت یک هفته برگزار میشود به اکانت منتسب به سیدعلی خامنه ای و هر اکانتی که گمان میکنید مربوط به مسئولان جمهوری اسلامی است بروید و این پرسش را مطرح کنید اگر ادعای مسلمانی دارید به آنچه که پیامبرتان گفت تمکین کنید یاد آرید حج الوداع و آن توصیه معروفش را : با زنان که آنان را از جنس شیشه ظریف و شکننده خواند با مهربانی رفتار کنید.

بسیاری از فقهای مسلمان مرد مرتد را مستحق اعدام دانسته در طول تاریخ مرد های بسیاری محکوم به اعدام شده اند اما همین فقه اسلامی زن مرتد را معاف از مجازات اعدام میداند فهوای کلام این است علیرغم اینکه ارتداد از دید اسلام و مسلمانان از بزرگترین گناهان است زن حتی اگر مرتد بودنش ثابت شود جریمه آن اعدام نیست.

پرسش من از شما به ظاهر مسلمانان که حاکم بر زادگاهم هستید این است مطابق قوانین شما کمک به کودکان کار و حمایت از زندانیان سیاسی و عقیدتی جرمی سنگین تر از ارتداد است که آتنا دائمی و گلرخ ایرایی را چنین بی رحمانه مورد مجازات قرار داده اید؟

از شخصی که میگویند یاعلی گویان از رحم مادرش بیرون آمده بپرسید چرا به فرمایش مولایش تمکین نمیکند ؟ یادآر پیام تاریخی مولایت به مالک اشتر که در رابطه با کرامت و شرافت انسان ها اینگونه گفت: در دلت کوششی از رحمت به دیگران قرار بده و محبت و لطف آنان برای آنان حیوانی درنده نباش که در پی دریدن آنان باشی چون انسان ها دو گونه اند یا برادر دینی تو یا در آفرینش همانند تو .

بسیاری از موادی حقوق اسلامی بر خلاف حقوقدانان طبیعی که معتقد اند آزادی را طبیعت به آن ها داده میگویند حقوقی چون آزادی مقدس است و آنچه را که خدا به انسان ها داده هیچکس حق ندارد از آن ها بگیرد.

“مبادا که طمع کاری تو را به بندگی گیرد درحالی که آزاد آفریده شده ای”

پس از خود مسلمان پنداران میپرسم چگونه است که در برابر ستمکاری سلطان جاعر زمانه سکوت کرده اید؟

حال که اسطوره مان آرش برخاست نشستن ممنوع است از هیچ تلاشی برای آنکه صدای آرش باشید دریغ نکنید که این سرزمین بس به آرش ها مدیون است.

سهیل عربی/ زندان اوین/ روز چهارم

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.