ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: دختران خیابان انقلاب

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز دوشنبه ۹ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز دوشنبه ۹ بهمن صورت گرفته یا در این روز خبر آنها منتشر شده و با اطلاعات جدید بروز می‌شوند.

۶ دختر انقلاب روز ۹ بهمن در تهران و اصفهان

دختران خیابان انقلاب تکثیر شدند

دختر خیابان انقلاب امروز تکثیر شد، ابتدا در تقاطع خیابان انقلاب و وصال و سپس در چند نقطه دیگر تهران و در اصفهان زنان بر بلندی ایستادند و حجاب از سر برگرفتند.

تا کنون عکس ۶ تن از زنانی که امروز ۹ بهمن حجاب خود را برداشته‌اند در تهران و اصفهان در فضای مجازی منتشر شده است.

معلمان حق‌التدریسی اراک: تا پایان بهمن ماه فرصت دارید معوقات را بپردازید.

جمعی از دبیران دبیرستان‌های اراک با نوشتن نامه‌ای خطاب به  اداره آموزش و پرورش خواستار پرداخت مطالبات عقب‌مانده خود شده‌ و هشدار داده‌اند در صورت عدم پرداخت مطالباتشان تا آخر بهمن، از اول اسفند دست به اعتصاب خواهند زد.

دبیران دبیرستان‌های اراک که بصورت حق‌التدریسی در ناحیه یک آموزش و پرورش این شهر کار می‌کنند، در نامه خود به تاریخ ۹ بهمن نوشته‌اند که هنوز حق‌التدریس ساعات غیر موظف، تصحیح اوراق امتحانی و سایر مطالبات سال‌های تحصیلی ۹۵-۹۶ و ۹۶-۹۷ را دریافت نکرده‌اند. امضاء کنندگان افزوده‌اند بدلیل نیاز مالی و نظر به این که با گذشت زمان ارزش مالی مطالبات معوقه‌شان کاهش می یابد خواستار پرداخت هر چه سریعتر این مطالبات و نهایتا تا آخر بهمن هستند.

معلمان حق‌التدریسی اراک افزوده‌اند: «در صورت عدم پیگیری و پرداخت مطالبات قانونی یاد شده امضاء کنندگان ذیل نامه از اول اسفند ماه از حضور در کلاس‌های غیرموظف معذور خواهند بود.»

استعفای دسته‌جمعی در آموزش و پرورش آغاجاری در اعتراض به تعویق مطالبات

جمعی از کارکنان آموزش و پرورش آغاجاری در اعتراض به تعویق مطالبات سال ۹۵ و ۹۶ خود با انتشار نامه‌ای استعفا کردند.

در نامه آمده است: «احتراما به استحضار می‌رساند پرسنل این اداره که اسامی آن‌ها در ذیل می‌باشد به علت عدم پرداخت مطالبات از جمله سه ماه اضافه کار سال ۹۵ و شش ماه اضافه کار سال ۹۶ بصورت دسته‌جمعی استعفای خود را اعلام می‌داریم لطفا با این استعفا موافقت نمایید.»

محمدتقی زاده مدیر آموزش و پرورش استان خوزستان در واکنش به انتشار نامه‌ی استعفاء که به امضای ۱۸ تن از کارکنان آموزش و پرورش آغاجاری رسیده بود، گفته است: «بحث استعفای ۱۸ نفر از کارکنان را از فضای مجازی مطلع شدیم و نمی‌توانیم صحت یا عدم صحت خبر را تایید کنیم.»

او در عین حال تاکید کرد مطالبات ۹ ماهه معوق، مربوط به تمام فرهنگیان کشور بوده و مختص به شهرستان آغاجاری نیست. او افزود: «بنابر رایزنی‌های صورت گرفته طی ۱۰ روز آینده قرار است بخش زیادی از معوقات حقوقی و اضافه حقوق پرداخت‌نشده کارکنان آموزش و پرورش استان پرداخت شود.»

تجمع اعتراضی کارکنان پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه

کارکنان پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه، کارگران پایگاه سازه‌های آبی شوشتر و کارگران پایگاه میراث جهانی شوشتر،در اعتراض به عدم دریافت ۴ ماه حقوق روز یکشنبه ۸ بهمن تجمع اعتراضی برپا کردند.

علت عدم پرداخت دستمزد ماه‌های آبان، آذر و دی این کارکنان عدم تامین اعتبار از سوی سازمان میراث فرهنگی عنوان شده است. ۱۵۰ کارگر و کارکن این مجموعه‌ها در سال ۹۵ نیز ماه‌ها تعویق مزد داشتند.

اعتراض کنندگان در تجمع اعتراضی روز یکشنبه گفته‌اند تعویق مزد زندگی‌شان با با دشواری روبرو کرده است.

کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز تولید را راه‌اندازی کردند

کارگران کارخانه کمباین‌سازی تبریز که ۲۰ ماه معوقات مزدی دارند از سه هفته پیش، این کارخانه را که ماه‌هاست تولید در آن متوقف شده مجددا راه‌اندازی کردند. آن‌ها در پی ضبط یکی از دستگاه‌های کارخانه توسط طلبکاران، خطاب به مسئولان گفته‌اند: «دغدغه همه ما تامین معیشت خانواده‌هایمان است و برای همین از مسئولان انتظار داریم اگر نمی‌توانند کاری برایمان بکنند حداقل با فرستادن طلبکاران به کارخانه مانع کارمان نشوند.»

خبرگزاری کار ایران(ایلنا) به نقل از یک عضو شورای اسلامی کارخانه نوشته است مسئولان استان اصرار داشتند کارخانه تعطیل و کارگران برای دریافت بیمه بیکاری به تامین اجتماعی معرفی شوند. کارگران در پاسخ گفته‌اند حاضرند تولید را مجددا راه‌اندازی کنند و از مسئولان خواسته‌اند طلبکاران کارخانه را مجاب کنند از مصادره اموال کارخانه خودداری کنند.

کارگران از حدود سه هفته پیش فعالیت کارخانه را بدون حضور مدیرعامل با فروش ضایعات تولید راه‌اندازی کرده‌اند و طی این مدت یکی از طلبکاران که از سوی ماموران همراهی می‌شده وارد کارخانه شده و دستگاهی به ارزش چند ده میلیون تومان را توقیف کرده و به همراه برده است.

آن‌ها بخشی از مطالبات ۴۴ کارگر کارخانه را پرداخته‌اند و با مابقی پول فروش ضایعات تولید کمباین را از سر گرفته‌اند تا سایر مطالبات کارگران بپردازند.

کمباین سازی تبریز از سه ماه پیش تعطیل شده بود و کارگران بارها با خواست راه‌اندازی مجدد تولید و پرداخت مطالباتشان مقابل کارخانه تجمع کرده بودند . یکی از این تجمعات همزمان بود با مراجعه طلبکارانی که قصد داشتند در معیت ضابطان قوه قضاییه اموال کارخانه را مصادره کنند. کارگران همراه خانواده‌هایشان مقابل کارخانه تجمع کرده و مانع از توقیف اموال کارخانه شده بودند.

تجمع چغندرکاران چهار محال بختیاری مقابل کارخانه قند هفشجان

جمعی از چغندرکاران چهار محال و بختیاری که محصول چغندر خود را به کارخانه تحویل داده اما پول آن را نگرفته‌اند دوشنبه ۹ بهمن مقابل کارخانه قند هفشجان تجمع اعتراضی برپا کردند.

یکی از کشاورزان معترض گفته است: :«ما پول بذر و کود و کارگر دادیم، قول دادند که می‌دهند ولی نداده‌اند به کی بگوییم؟ من تا پول از اینجا نگیرم نمی‌روم به مغازه‌ها بدهکارم رفته از دست من شکایت کرده است من چه کار کنم؟»

کارگران بیش از ۷ سال سابقه کار دارند و بیکار شده اند.

کارگران صابون‌سازی خرمشهر: در نماز جمعه تجمع کردیم تا مسئولان صدایمان را بشنوند

گروهی از کارگران صابون سازی یاس خرمشهر که از تجمعات پرشمار خود مقابل نهادهای دولتی نتیجه‌ای نگرفته‌اند جمعه هفته گذشته اعتراض خود را به نماز جمعه کشاندند. کارگران پلاکاردهایی حاوی اعتراضات و مطالباتشان در دست داشتند.

کارگران در توضیح تجمع جمعه گذشته خود در مصلای خرمشهر گفته‌اند: «دلیل آنکه اعتراضات صنفی خود را به نماز جمعه کشانده‌ایم، این است که مسئولان در این روز برای اقامه نماز جمعه در مصلا حاضر هستند. پیش از این امکان انتقال مشکلاتمان به‌صورت حضوری فراهم نبود.»

فعالیت این کارخانه سال ۹۱ متوقف شده و ۱۵۰ کارگر آن بیکار شد‌ه‌اند، اما پیگیری‌های کارگران برای دریافت مطالباتشان به جایی نرسیده است.

کارگران که با حدود ۲۰ سال سابقه کار در آستانه بازنشستگی قرار دارند به دلیل وضعیت کارخانه امکان بازنشستگی ندارند.

۱۲۰ کارگر این کارخانه در پی تعطیلی آن بیکار شده‌اند و بیش از ۸۰ تن از آنان مزد و حق بیمه سه سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند.

در خرداد سال جاری فرماندار خرمشهر در پی تجمع اعتراضی کارگران، به آنان وعده رسیدگی به مطالباتشان را داده بود.

به گفته کارگران مالکیت کارخانه به شرکت «پویا اقتصاد استوار» واگذار شده اما مدیران پویا اقتصاد استوار گفته‌اند تنها زمین‌های کارخانه را خریداری کرده‌اند و برنامه‌ای برای راه‌اندازی تولید ندارند.

اعتراض کارگران قند فسا به دو ماه تعویق مزد

کارگران قند فسا دو ماه مزد معوقه دارند. کارگران گفته‌اند وضع تولید در این کارخانه بهبود یافته اما کارفرما از پرداخت مزد کارگران سر باز می‌زند و امکانات مربوط به ایمنی کار را نیز در اختیار کارگران قرار نمی‌دهند.

تجمع کارگران شهرداری بروجرد و خانواده‌هایشان مقابل ساختمان شهرداری

کارگران شهرداری بروجرد روز دوشنبه ۹ بهمن برای سومین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت دو سال مطالبات معوقه خود دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تجمع کردند.

کارگران که خانواده‌های خود را نیز همراه داشتند پلاکارهایی حاوی مطالباتشان در دست داشتند و خواستار رسیدگی مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر به خواست‌هایشان شدند.

اشرف چگنی عضو شورای شهر بروجرد تایید کرده است کارگران شهرداری ۸ ماه مزد معوقه دارند.

تجمع اعتراضی کارگران غار علیصدر

گروهی از کارکنان غار علیصدر یکشنبه ۸ بهمن در اعتراض به بیکارسازی دست به تجمع اعتراضی زدند. آن‌ها که در محوطه غار تجمع کرده بودند، گفته‌اند شرکت پیمانکاری غار علیصدر اعلام کرده تا پایان سال به کارگران نیازی ندارد و آن‌ها را در استانه سال نو بیکار کرده است.

یک مدیر این شرکت پیمانکاری با تایید این مسأله که ۷۰ کارگر غار غلیصدر بیش از ۷ سال سابقه کار دارند افزوده است شرکت غار علیصدر خصوصی است و در فصل زمستان که غار بازدیدکننده ندارد نیازی به کارگران ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.