ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منتظری: اقدام دختر خیابان انقلاب با القائات خارج از کشور انجام می‌شود

دادستان کل کشور حرکت اعتراضی دختر خیابان انقلاب را «یک حرکت بچگانه» خوانده است. مقابل قنادی فرانسه یک ماشین پلیس مستقر کرده‌اند.

دادستان کل کشور حرکت اعتراضی دختر خیابان انقلاب را «یک حرکت بچگانه و از روی تحریک احساسات و القائات خارج از کشور» خوانده است. عکس‌هایی از سکوی مقابل قنادی فرانسه منتشر شده که نشان می‌دهد یک ماشین پلیس در کنار آن مستقر شده است.

یک ماه قبل زنی به نام ویدا موحدی، در خیابان انقلاب تقاطع ابوریحان بالای یک پست برق رفت و روسری سفید خود را که بر سر چوب زده بود تکان داد. روز دوشنبه ۹ بهمن ماه، چند زن دیگر در تهران و اصفهان دست به حرکت مشابهی زدند که عکس‌های آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. محمدجعفر منتظری گفته:‌ «این امر جزئی است و در مجموعه ۸۰ میلیون نفری کشور ما شاهدیم که بانوان محجبه، با چادر یا حجاب تعریف شده و دارای پاکدامنی و عفاف لازم هستند و به خودشان اجازه این حرکات را نمی‌دهند.»

در حالی که یکی از زنان معترض به نام نرگس حسینی دوشنبه ۹ بهمن دستگیر شده و برای آزادی‌اش وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شده است، منتظری خطاب به زنان گفته که در کشور، حجاب لازم است و کسانی که اعتقاد به اسلام دارند آن را رعایت می کنند و به آن ملتزم هستند و افراد دیگر هم باید بدانند که حفظ حجاب، به معنای رعایت قانون کشور است.

دادستان کل کشور گفته کسی حق ورود به زندگی خصوصی افراد را ندارد اما در جامعه باید ملتزم به قوانین بود.

همزمان عباس جعفری دولت‌آبادی درباره دختران خیابان انقلاب گفته که بر اساس گزارش پلیس یک نفر دستگیر و به دادسرای ارشاد ارجاع شده است.

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا صدور قرار ۵۰۰ میلیون تومانی برای این فرد که مطرح شده صحت دارد، گفته: «از وثیقه آن اطلاعی ندارم. قرارها متناسب خواهد بود. این اقدام خلاف شرع و خلاف قوانین است و جرم تلقی می‌شود.  تجاهر به گناه جرم است.»

دولت آبادی گفته در صورت ادامه یافتن این مساله، دادستان به وظایف خود عمل خواهد کرد.

یک خودروی پلیس در کنار پست برق خیابان انقلاب مستقر است که روی آن نوشته شده:‌ در این مکان پوشش آزاد است

دادستان کل کشور هم این اعتراضات را به خارج از کشور نسبت داده و گفته: «نظر من کسانی که این کارها را می کنند از روی نادانی و تحریک احساسات و القائاتی است که از خارج کشور، انجام می شود و این حرکات بچگانه است. باید توجه داشته باشند که این حرکات تاثیری بر جامعه ما ندارد.»

اعتراض به حجاب اجباری از سال‌های آغازین اجباری شدن آن در ایران با نافرمانی مدنی و تظاهرات سراسری آغاز شده و در سال‌های اخیر کمپین هایی مانند آزادی‌های یواشکی و چهارشنبه‌های سفید برای اعتراض به این قانون راه افتاده است.

به گفته منتظری، اگر کسی بی حجاب باشد، جرم است و از نظر قانونی باید تحت تعقیب قرار گیرد اما فرد باید با تذکر متنبه شود.

مطابق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، چنانچه زنی در معابر عمومی بذون حجاب اسلامی ظاهر شود، قاضی می‌تواند بین ۱۰ روز تا دو ماه به او حبس بدهد یا بین پنج هزار تا ۵۰ هزار تومان او را جریمه نقدی کند. این در حالی است که هر روز زنانی از سوی ماموران انتظامی و گشت‌های ارشاد مورد بازخواست قرار می‌گیرند که بدون حجاب نیستند و بنا بر تعریف رایج، بدحجاب خوانده می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    اگر هرچه از خارج کشور باشه بده مگر خود اسلام عزیز شما از القانات خارج کشور نیامده. و بزور شمشیر و برده داری و تجاوز به عنف به دختران و زنان ایرانی تحت عنوان کنیز غالب نشده؟