ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه ادامه دارد

نیروی انتظامی در محل قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر ایران مستقر شد. تلاش مأموران برای باز کردن راه ورود به کارخانه بی‌نتیجه ماند. کارگران به عدم پرداخت دستمزدها معترض‌اند.

کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه که از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۱ بهمن در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ ماه مزد دست به اعتصاب زده‌اند در پایان روز اعلام کردند به اعتصاب ادامه خواهند داد.

چهارشنبه ۱۱ بهمن - تراکتورها راه ورود و خروج کارخانه نیشکر هفت تپه را سد کردند

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه چهارشنبه ۱۱ بهمن اعلام کرده که کارگران بخش کشاورزی دروازه ورود و خروج شمالی کارخانه را بسته‌اند. علاوه بر کارگران نیشکر هفت‌تپه رانندگان تراکتورهای استیجاری نیز تراکتورهای خود را مقابل درب ورودی پارک کردند و جلوی ورود و خروج را سد کردند.

نیشکر هفت‌تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در ایران است که نیم قرن از تأسیس آن می‌گذرد. این شرکت در اسفند ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تاکنون‌ با مشکلات اقتصادی مواجه شده و نمی‌تواند دستمزد کارکنان و کارگرانش را به موقع بپردازد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران درباره زمینه‌های شکل‌گیری اعتصاب چهارشنبه ۱۱ بهمن نوشته است در پی اعتراضات پیشین، کارگران در نهایت توانستند مطالبات معوقه بهمن و اسفند را دریافت کنند اما همین مطالبات هم هنوز به ۱۸۰ تن از کارگران پیمانکاری پرداخت نشده است.

یکشنبه گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر آغاز مجدد اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه شنیده شد. مدیریت این مجموعه به کارگران معترض وعده پرداخت مزد آبان را داد اما تا بعد از ظهر سه‌شنبه ۱۰ بهمن تنها ۲۰۰ نفر از حدود ۵ هزار کارگر این مجموعه دستمزد آبان را دریافت کرده بودند.

همسر یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه خطاب به مدیر عامل شرکت و مسئولان منطقه در یکی از کانال‌های شبکه تلگرام نوشته است:

«ما دیگه نمیتونیم این وضع رو تحمل کنیم. شب عید می‌خواهیم خرید لباس کنیم اما جیب شوهرامون خالیه.»

او سپس مسئولان را به این شکل خطاب قرار داده است:

«آقایون مدیرعامل، فرماندار شوش،  رئیس حراست، شرکت رئیس امور مالی

بخدا ما هم پا به پای شوهرامون می‌آییم و در اعتصاب آنان شرکت می‌کنیم و تا به حق و حقوق‌مان نرسیم دست از اعتراض نخواهیم کشید. برای تسویه مطالبات تا آخر این ماه بیشتر فرصت ندارید.»

گزارش‌هایی مبنی بر حضور سنگین نیروی انتظامی در محل مجتمع نیشکر هفت‌تپه منتشر شده. در این گزارش‌ها گفته شده که مأموران تلاش کرده‌اند تراکتورها را از مقابل در ورودی مجتمع بردارند، اما تلاش آن‌ها بی‌نتیجه مانده است.

کارگران اعلام کرده‌اند فردا، پنجشنبه ۱۲ بهمن هم به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه عضو فدراسیون بین‌المللی کارگران صنایع مواد غذایی، کشاورزی و خدمات است. مرکز این فدراسیون که در سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شده، ‌در شهر ژنو سوئیس قرار دارد.

پیشتر فدراسیون بین‌المللی کارگران صنایع مواد غذایی، کشاورزی و خدمات با راه‌اندازی یک کارزار و با انتشار بیانیه‌ای در آذر سال جاری حمایت خود را از کارگران نیشکر هفت‌تپه و سندیکای آنان اعلام کرده بود.

در باره نیشکر هفت تپه بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.