ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرماندار گلپایگان که می‌خواست خبرنگاری را کتک بزند برکنار شد

استاندار اصفهان به وعده خود عمل کرد. ساعتی بعد از انتشار ویدیوی خشونت کلامی و تهدید به خشونت فیزیکی نسبت به یک خبرنگار از سوی حسین فراست، او از سمت خود برکنار شد.

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان اعلام کرد حسین فراست، فرماندار گلپایگان را برکنار کرده است. فرماندار گلپایگان یک خبرنگار را تهدید کرده بود که اگر ننشیند کتکش می‌زند.

حسین فراست، فرمانداری که به دلیل خشونت کلامی و تهدید یک خبرنگار برکنار شد

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از رفتار خشونت‌آمیز فرماندار گلپایگان نسبت به یک خبرنگار منتشر شده بود. فرماندار که با برخی از مقامات شهری در جلسه‌ای شرکت دارد به خبرنگار تحکم کرده بود که از جلسه فیلم و عکس نگیرد. وقتی خبرنگار به آرامی یادآور می‌کند که به او اطلاع داده‌‌اند که برای پوشش خبری به این جلسه بیاید، فرماندار گلپایگان از کوره در می‌رود و تهدیدکنان و پرخاش‌کنان می‌گوید: «همین که من می‎گویم. آنقدر می‎زنمت … از اینجا می‎اندازمت بیرون.»

حاضران در جلسه که به نظر می‎رسد از مسئولان شهری هستند تلاش می‎کنند فرماندار را آرام کنند. آنان از خبرنگار می‎خواهند که به آنچه حسین فراست می‎گوید گوش کند، سر جای خود بنشیند و چیزی نگوید. این خبرنگار اما تأکید می‎کند که جلسه عمومی‎ست و این برخورد با او درست نیست.

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان بعد از انتشار این ویدیو در توئیتر به خاطر رفتار فرماندار گلپایگان عذرخواهی کرد و وعده پیگیری داد. محسن مهرعلیزاده خبر برکناری فرماندار گلپایگان را در گفت‌وگویی که چهارشنبه ۱۱ بهمن با تلویزیون دولتی ایران انجام داده اعلام کرده است.

دو سال پیش، حسین فراست به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفته بود که خبرنگاران نباید بسیاری از مسائل را وارد سیاست کنند. او توصیه کرده بود خبرنگاران به جای پرداختن به موضوعات سیاسی که ممکن است سبب ناآرامی بشود، «در سایه تدبیر و مدیریت مسئولان شهری» به موضوعات اجتماعی توجه کنند. زیرا «پرداختن به یكدیگر حربه دشمن است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.