ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسئول عفو بین‌الملل در ترکیه دوباره بازداشت شد

در حالی‌که روز چهارشنبه دستگاه قضائی ترکیه تانر قلیچ، مسئول سازمان عفو بین‌الملل در این کشور را آزاد کرده بود ساعاتی بعد او بار دیگر دستگیر شد.

در حالی‌که روز چهارشنبه دستگاه قضائی ترکیه تانر قلیچ، مسئول سازمان عفو بین‌الملل در این کشور را آزاد کرده بود ساعاتی بعد او بار دیگر دستگیر شد.

تانر قلیچ، مسئول سازمان عفو بین‌الملل در ترکیه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئولان عفو بین‌الملل در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته‌اند که چهارشنبه ۳۱ ژانویه / ۱۱ بهمن دادگاهی در استانبول تانر قلیچ را به قید وثیقه آزاد کرد اما بلافاصله حکم تازه‌ای علیه او صادر و قلیچ به زندان ازمیر، جایی که پیش از آن نیز به‌سر می‌برد منتقل شد.

گاری وان گولیک، مدیر برنامه اروپایی سازمان عفو بین‌الملل در توئیتر نوشت: «ما با هواپیما به ازمیر رفتیم به امید این‌که با خانواده قلیچ شاهد آزادی او باشیم اما به جای آن دیدم که نیمه شب گذشته تانر را تحت نظر به زندان ژاندرمری منتقل کردند.»

خانم وان گولیک افزود صبح پنج‌شنبه یکم فوریه / ۱۲ بهمن قلیچ را به دادگاه می‌برند تا در مورد بازداشت او تصمیم‌گیری کنند.

تانر قلیچ ژوئن سال گذشته میلادی (خرداد سال جاری) به‌همراه ۲۲ وکیل دادگستری در استان ازمیر بازداشت شد و خانه او نیز مورد بازرسی قرار گرفت. اتهام او ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن، واعظ مذهبی ساکن آمریکا عنوان شد. دولت ترکیه گولن را مسئول کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ می‌داند اما او این اتهام را رد می‌کند.

تانر قلیچ متهم شده بود که از سامانه پیام‌رسانی ByLock استفاده کرده است که به‌گفته دولت ترکیه توسط طرفداران فتح‌الله گولن استفاده می‌شود.

قلیچ به‌همراه ۱۰ فعال حقوق بشر محاکمه شد که همه آن‌ها، از جمله ایدل اِسر، مدیر بخش ترکیه عفو بین‌الملل، پتِر اشتویتنر، فعال آلمانی و همچنین علی غروی، فعال سوئدی ـ ایرانی، به‌قید وثیقه آزاد شدند.

دادگاه بعدی آن‌ها در روز ۲۱ ژوئن سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

مقام‌های ترکیه از زمان کودتای نافرجام تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر را بازداشت و ۱۵۰ هزار نفر، از جمله نظامیان، مأموران پلیس، آموزگاران و استادان دانشگاه و کارمندان دولت را یا از کار اخراج و یا شغل آن‌ها را به حالت تعلیق در آورده است. اتهام آن‌ها «ارتباط با سازمان‌های تروریستی» بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.